Autoritățile poloneze iau în considerare închiderea traficului de mărfuri cu Belarus. În prezent, un singur punct de frontieră este deschis pentru traficul de pasageri (Terespol) și unul pentru traficul de marfă (Koroshchyn). În plus, mărfurile pot trece granița folosind terminalul feroviar Mikashevich. În special, punctul de trecere a frontierei pe calea ferată este important pentru transportul mărfurilor din China către țările europene. Importanța sa a crescut și mai mult după închiderea posibilității de trecere a mărfurilor prin Ucraina și impedimentele de transport maritim prin Canalul Suez.
În prezent, ruta feroviară prin Belarus este cea mai rapidă modalitate de livrare a mărfurilor din China către Europa și durează până la 26 de zile. Utilizarea rutei maritime în jurul Africii prelungește transportul până la 41 de zile în medie. Acest lucru duce la o creștere dramatică a costului de transport al mărfurilor din China, din cauza nu numai a creșterii costurilor combustibilului, ci și a asigurărilor maritime. Importanța transportului feroviar crește semnificativ atât pentru China, care își exportă mărfurile, cât și pentru Rusia și Belarus, care sunt țări de tranzit. Închiderea frontierei Belarus-Polonia ar fi o lovitură pentru aceste țări. În timpul unei vizite în China în luna iunie, președintele Andrzej Duda a folosit acest argument în timpul discuțiilor cu președintele Xi Jinping, îndemnând autoritățile chineze să își exercite influența asupra guvernului belarus pentru a opri presiunea migratorie asupra Poloniei. De atunci, numărul incidentelor a scăzut semnificativ, ceea ce poate indica eficacitatea argumentului privind închiderea frontierei. În prezent, autoritățile poloneze doresc să utilizeze din nou argumentul posibilității închiderii frontierei în cadrul discuțiilor directe cu Belarus. Discuțiile se referă la eliberarea din închisoare a jurnalistului polonez Andrzej Poczobut, care a fost închis ani de zile în Belarus.