Taxa anti-dumping impusa de Uniunea Europeana la importul de anvelope de camion si de autobuz din China a intrat in vigoare din 8 mai 2018. Astfel, conform regulamentului 683/2018, publicat in jurnalul oficial al UE in 4 mai a.c., se va percepe o taxa cuprinsa intre 52,85 si 82,17 euro pentru fiecare anvelopa noua sau resapata, cu indice de incarcare peste 121, produsa in China si importata intr-o tara membra UE. Taxa anti-dumping va fi in vigoare pentru o perioada de sase luni.
Comisia Europeana a optat pentru introducerea unei valori fixe per unitate de produs in locul unei taxe ad valorem (calculata la valoarea tranzactiei) sau a uneia procentuale, pentru a nu determina companiile importatoare sa vanda doar cele mai ieftine produse din oferta, ceea ce ar crea o presiune suplimentara in piata europeana de anvelope, mai ales pe gamele „de buget“.
Cea mai mica taxa, de 52,85 de euro, se va aplica pneurilor produse in doua fabrici Hankook Tire din China. Anvelopele de camion si autobuz produse de Giti Tire vor fi taxate cu 57,42 de euro/bucata, in timp ce pentru pneurile fabricate de producatori chinezi in cooperare cu alte branduri internationale se vor plati 62,79 euro/bucata. Sunt vizate aici fabricile operate de Bridgestone, Goodyear, Michelin, Toyo and Triangle Tyre. Produsele Pirelli si alte marci de anvelope produse de companii ChemChina vor fi taxate cu 64,13 euro/pneu, in timp ce 82,17 euro vor fi perceputi pentru fiecare anvelopa fabricata de Xingyuan Tire Group sau de alte companii, in afara celor mentionate deja.
Orice parte implicata care doreste mai multe lamuriri sau doreste sa depuna comentarii in scris o poate face in termen de 25 de zile de la intrarea in aplicare a regulamentului.