Numărul de falimente din rândul firmelor germane de transport și logistică a avut în ultimul timp trei vârfuri anormale, cu 20% peste medie, așa cum reiese din datele Biroului Federal German pentru Logistică și Mobilitate (BALM, citat de Upply. Aceste cifre neobișnuit de mari se înregistrează la sfârșitul verii lui 2023, când au fost anunțate valorile taxei de drum aplicabile de la 1 decembrie 2023, în noiembrie 2023, când guvernul german a confirmat implementarea noilor taxe, și în martie 2024, înainte de data (1 iulie 2024) de la care și vehiculele de 3,5-7,5 t, scutite anterior de această taxă, urmau să o plătească.
BALM mai arată că înființarea de noi firme de transport și logistică în Germania este la un nivel mai mic decât de obicei. Și numărul de kilometri parcurși de vehiculele comerciale, atât germane, cât și străine, pe drumurile cu taxă din Germania a scăzut în unele luni din 2024 față de lunile similare din 2023, și la fel și veniturile din taxă. De aceea guvernul a decis să scadă cu 20% în 2025 bugetul federal pentru întreținerea drumurilor.