ROCA, prima platforma de investitii si management destinata companiilor romanesti, anunta preluarea actiunilor Frigotehnica S.A., lider national in industria frigului comercial si industrial si cu recunoastere europeana in piata solutiilor de refrigerare. Este cea de-a doua tranzactie pentru platforma de investitii.
Frigotehnica S.A. are o cifra de afaceri anuala de 20 de milioane de euro, generata de instalarea si mentenanta sistemelor de frig pentru cele mai importante nume din retail, logistica si industrie din Romania, avand o traditie de 70 de ani in piata de profil. „Frigotehnica, liderul pietei de frig comercial si industrial din Romania, are acum un partener puternic, cu resurse financiare si cu viziune, capabil sa sustina extinderea companiei la nivel european“, a declarat Roxana Bodo, CEO Frigotehnica.
Analizele specialistilor ROCA au identificat o resursa neexploatata in zona investitiilor cu potential real de crestere. Romania are 11.000 de companii cu active de peste un milion de euro care au nevoie de investitori. Din totalul acestor companii de impact insa, primele 1000 acopera 50% din productia autohtona, iar urmatoarele 1.500 de societati acopera inca 40%. Terenul fertil gazduieste urmatoarele 5.000 de firme, care nu gasesc solutii la banci si sunt prea mici pentru investitii clasice.
„Am incredere in succesul acestui business de traditie. ROCA vine in companie cu solutiile necesare pentru cresterea portofoliului de clienti, atat in tara, cat si pe pietele externe. Vom oferi Grupului de companii Frigotehnica, celor 200 de angajati ai sai, dar si partenerilor de afaceri noi perspective de dezvoltare, in conditii de finantare adecvata si viziune de management“, a declarat Rudolf Vizental, CEO ROCA.
Este a doua tranzactie pentru compania ROCA, prima fiind compania brasoveana S-Karp. La acel moment, compania avea dificultati tipice unei societati mici care, desi are un produs viabil, nu poate creste fara sprijin financiar. „ROCA a facilitat un nou concept de brand, know-how-ul unei echipe cu expertiza in management si accesul la resurse financiare esentiale. S-karp lanseaza acum colectii noi, deschide retele noi de magazine proprii, isi consolideaza strategia de vanzari online si isi dezvolta eficient relatiile comerciale cu distribuitorii locali“, se mai arata in comunicatul de presa.