Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TT avertizează că sigiliile containerelor sunt ignorate în detrimentul securității mărfurilor

Deși nu este un factor de descurajare puternic pentru hoții hotărâți, umilul sigiliu joacă un rol central în identificarea locației, a metodei și, adesea, a autorilor furtului de marfă. Specialistul în asigurări de marfă TT Club pledează pentru un accent mai mare pus pe sigiliul containerului, ca parte a unei culturi de securitate mai puternice în întregul lanț de aprovizionare

Pierderile cauzate de furt se numără printre primele trei cauze ale cererilor de despăgubire primite anual de TT Club, specialist internațional în asigurări de transport de marfă și logistică. Identificarea tendințelor, a vârfurilor și a punctelor fierbinți legate de acest aspect al criminalității din lanțul de aprovizionare este o funcție principală a asigurătorului, la fel ca și emiterea de orientări pentru a ajuta la atenuarea acestor pierderi. În cel mai recent din seria sa continuă de buletine de securitate, TT se concentrează asupra importanței cruciale a sigiliului containerului, ca instrument fundamental în asigurarea integrității transportului global de mărfuri.

În ciuda existenței unei game largi de tipuri de sigilii de securitate, de la clemele de plastic de bază până la sigiliile cu șuruburi utilizate frecvent și, în prezent, opțiuni digitale sofisticate, multe persoane din lanțul de aprovizionare ignoră beneficiile acestora în menținerea integrității încărcăturii și identificarea promptă a furtului.

Hoții au elaborat strategii complexe, precum și tradiționalele clești de tăiat șuruburi, pentru a accesa încărcătura unui container fără a fi detectați. Printre acestea se numără recrutarea de persoane din interior și manipularea numerelor de sigilii, fie manual, fie folosind imprimarea 3D, astfel încât sigilii aproape identice să poată fi aplicate după ce încărcătura este furată.

“Indiferent de regimul de sigilare utilizat, eficacitatea acestuia depinde în mod esențial de modul în care este gestionat procesul”, subliniază Josh Finch, manager pentru riscuri logistice la TT. “Este important ca managerii lanțului de aprovizionare să fie conștienți de limitele diferitelor modele de sigilii, dar și să înțeleagă că, indiferent de tipul de sigiliu utilizat, eficacitatea lor depinde de verificarea corectă a informațiilor din sigiliu. O cultură a securității trebuie să pătrundă în toate operațiunile, atât la punctele de încărcare și descărcare, cât și în alte locuri-cheie de manipulare.”

Adesea, personalul de la depozitul de recepție vede sigiliul ca pe o pacoste, ceva ce trebuie tăiat de pe uși înainte de a deschide containerul și de a-l despacheta. Cu toate acestea, identificarea oricărei falsificări a sigiliului poate fi vitală în ceea ce privește răspunderea, ajutând la identificarea exactă a modului în care a avut loc furtul, a persoanelor implicate și a locului în care bunurile au fost deteriorate sau furate. “În plus, astfel de cunoștințe servesc în mod clar drept orientare în luarea de măsuri pentru evitarea incidentelor viitoare”, comentează Finch.

Un aspect esențial în extinderea utilizării sigiliilor este faptul că aproape toate sigiliile sunt în prezent fie de unică folosință, fie au un element din plastic. În mod clar, promovarea utilizării pe scară largă a acestora implică luarea în considerare a sustenabilității, mai ales că industria se concentrează din ce în ce mai mult asupra problemelor de mediu, sociale și de guvernanță (ESG). Vorbind despre această limitare, Finch comentează: “Deși există în mod clar preocupări legate de mediu în ceea ce privește multe soluții de sigilare a containerelor, nu putem ignora implicațiile societale ale faptului că permitem furtului de marfă să prospere în industrie. TT vede inovație în toate domeniile industriei de transport și logistică și vedem un mare potențial în sigiliile digitale care apar tot mai des pe piață.”

Articole similare

Ad