De la 1 septembrie, transportatorii de autovehicule care ajung pe teritoriul Germaniei trebuie să respecte standardele VDI 2700 8.1 și 8.2 privitoare la ancorarea încărcăturii.
VDI 2700 8.1 se referă la transportul rutier de autoturisme și minivanuri pentru marfă și despre el puteți afla mai multe aici: VDI 2700 Sheet 8.1 – 2024-09 – DIN Media.
Iar VDO 8.2 se referă la transportul rutier al vehiculelor comerciale grele și mai multe detalii puteți citi aici: VDI 2700 Sheet 8.2 – 2024-09 – DIN Media.
Pentru a primi certificate de conformitate, firmele care folosesc platforme Lohr au nevoie să trimită, pe adresa Lsc@lohr.fr, lista (de preferat într-un tabel Excel) cu numerele de identificare ale camioanelor și ale semiremorcii pentru care solicită asta, împreună cu raportul de inspecție Lohr completat și semnat sau un raport VDI 2700 8.1 sau 8.2 de la un laborator acreditat (TÜV sau DEKRA). Și la fel și în cazul celorlalți producători de autotransportoare.
Dacă nu aveți un raport de la un laborator autorizat puteți descărca aici instrucțiunile de inspecție și raportul de inspecție Lohr: Instructions for inspecting cartransport vehicles to ensure compliance with load securing requirements (lohr.fr) și puteți trimite o declarație pe proprie răspundere că autovehiculele respectă noile standarde – de preferat însoțită de fotografii.
Certificarea depinde de anul primei înmatriculări și de configurația vehiculelor.
Astfel, pentru autotransportoarele mai noi de 15 ani certificatul este eliberat contra unui cost de 425 de euro fără TVA în cazul Lohr (prețul diferă de la un producător la altul; suma se achită doar când se obține prima dată certificarea), și numai după primirea documentului de inspecție completat corespunzător și după plata facturii. Pentru vehiculele mai vechi de 15 ani este nevoie de o inspecție a Lohr Industrie și posesorii trebuie să trimită seria pentru a primi o ofertă de preț al certificatului.
În plus, pentru a completa kitul de bord al autotransportorului sau pentru a-l face conform VDI 2700 8.1 și 8.2, producătorii de autotransportoare pun la dispoziție curelele de ancorare și nișele pentru roțile mașinilor solicitate de regulament.
Responsabil pentru acuratețea documentelor este inspectorul, iar proprietarul autotransportorului este cel care trebuie să se asigure că sunt efectuate inspecții VDI în fiecare an.