Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Costul mediu cu logistica mărfurilor generale a crescut în Germania cu 3,9%

Creșterea într-o măsură atât de mare a taxelor de drum din Germania pentru camioane, în decembrie 2023, a fost principalul motiv care a dus la creșterea cu 3,9% a costurilor medii de transport de mărfuri generale pentru firmele din această țară în perioada ianuarie-iunie 2024, așa cum subliniază federația companiilor de expediții și de logistică DSLV, care publică o dată la șase luni un indice al costurilor de expediere de mărfuri în regim de grupaj.

Datorită proporției ridicate pe care o reprezintă procesele staționare (manipularea, preluarea comenzilor, organizarea hub-ului și planificarea rețelei), costurile cu personalul și materialele sunt cele mai mari în logistica mărfurilor generale, iar cel al taxelor de drum are o pondere de numai 3,5% în total. Dar faptul că taxa de drum din Germania a crescut cu o medie de 83% a contribuit cel mai puternic la creșterea costurilor totale legate de transport, după care vine costul cu personalul (+3,7%), în timp ce combustibilul, care reprezintă 11% din costurile totale, s-a scumpit cu puțin sub 1%.

Costurile materialelor au scăzut ușor pentru prima dată în ultimii ani, cu 2,8%, datorită costurilor mai mici ale energiei în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. Dar se așteaptă ca acestea să crească din nou pe termen scurt, deoarece rețelele de mărfuri generale fac investiții mari în infrastructuri de încărcare, flote de camioane fără emisii și tehnologii fotovoltaice, dar și în tehnologii digitale, cum ar fi sistemele de management al transporturilor bazate pe IA.

Prin urmare, pentru a doua jumătate a lui 2024, expeditorii în regim de grupaj și rețelele de logistică de mărfuri generale nu se așteaptă la o relaxare a costurilor. Mai ales că acordurile salariale încheiate în 2024 vor continua să crească semnificativ cheltuielile cu personalul. În plus, companiile de logistică a mărfurilor generale se așteaptă la costuri suplimentare în creștere din cauza legislației ESG, cum ar fi raportarea de sustenabilitate CSRD sau cerințele care decurg din Supply Chain Due Diligence Act. Iar faptul că de la 1 iulie 2024 plătesc taxă de drum în Germania toate vehiculele de peste 3,5 t va duce și el la scumpiri.

Indicele DSLV Groupage Freight Forwarding Cost a ajuns la a 20-a ediție și compară – pe baza datelor colectate în numele DSLV de către firma de consultanță FORLOGIC, de la 13 rețele de marfă generală și companii de logistică, având 121 de depozite și 20,5 milioane de transporturi gestionate – costurile operaționale din cele două jumătăți ale anului cu perioadele similare din anul anterior.

Articole similare

Ad