Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Când Italia conduce inovația

Necesitatea de a oferi o eficiență logistică crescută împinge producătorii de semiremorci să dezvolte tot mai multe soluții versatile și inovatoare, capabile să asigure optimizări în ceea ce privește modurile de transport al mărfurilor și mijloacele de transport. Nu întâmplător, compania italiană TMT International, cu experiență de peste 50 de ani pe piața cisternelor și a semiremorcilor cu podea mobilă, se definește drept creator de cisterne și remorci, deoarece este capabilă să proiecteze și să construiască de la zero produse unice, inovatoare și foarte performante, folosind materiale de calitate superioară și o execuție precisă, cu un control înalt al calității.

Unul dintre cele mai recente proiecte TMT International a fost realizat pentru clientul român DML Invest, primul transportator din Europa de Est care a adoptat o semiremorcă Scrigno semi-impermeabilă cu uși laterale. Această soluție inovatoare, concepută și creată pentru prima dată special pentru DML Invest, este rezultatul unei analize atente a nevoilor clientului și a problemelor pe care acesta le-a întâlnit în fiecare zi în transportul materialelor.

În primul rând, tipul de încărcătură transportată de client, și anume fier vechi cu un amestec lichid uleios, a necesitat o soluție specială care să poată preveni dispersarea materialelor în timpul călătoriei, evitându‑se astfel daune economice și riscurile privind siguranța transportului. În plus, pe lângă fiabilitate și conformare cu reglementările actuale antipoluare, vehiculul trebuia proiectat astfel încât să excludă complet deteriorarea sau orice defecțiune a podelei mobile, cauzate de această emulsie uleioasă extrem de corozivă.

TMT International avea deja în portofoliu o soluție pentru transportul încărcăturilor cu un conținut ridicat de lichid, precum deșeuri umede, deșeuri de sacrificare, baterii și nămol. Este vorba despre semiremorca Leakproof, complet ermetică și cu podea mobilă, a cărei fiabilitate este asigurată de un test pre-livrare constând în umplerea cu aproximativ 10.000 de litri de apă. Cu toate acestea, pe lângă lichide, clientul trebuia să transporte o gamă largă de mărfuri, inclusiv materiale voluminoase, vrac sau de dimensiuni deosebite. Prin urmare, avea nevoie de o soluție de podea mobilă versatilă și multifuncțională, cu posibilitatea de a încărca/descărca nu numai prin spatele vehiculului, ci și pe lateral. În aceasta a constat și complexitatea proiectului, întrucât TMT a trebuit să pună împreună diferite caracteristici tehnice și funcționalități – complexe în construcția lor și adesea divergente – într-un singur vehicul.

Astfel a luat naștere ideea semiremorcii Scrigno, semi-impermeabilă și cu uși laterale. Modelul Scrigno cu podea mobilă este unul dintre produsele emblematice ale TMT International, oferind o deschidere laterală totală de 12,30 m, fără coloană interpusă, și o înălțime de încărcare continuă de 2,57 m. Una dintre cele mai importante caracteristici structurale este absența coloanei intermediare. Până în prezent, foarte puține companii din Europa sunt capabile să producă semiremorci cu deschidere totală, care să permită încărcarea și descărcarea ușoară a oricărui tip de material mai lung de 6,3 m (de exemplu, țagle sau panouri din aluminiu).

Adevărata inovație constă însă în realizarea podelei mobile semietanșe a semiremorcii cu deschidere totală. Vehiculul furnizat către DML Invest este singurul model semi-impermeabil din toată Europa de Est. Până în prezent, niciun alt producător nu a pus pe piață o semiremorcă semi-impermeabilă cu cadru Neck 1000 și deschidere totală a platformei.

Avantajele Scrigno în exploatarea de zi cu zi

Semiremorca Scrigno a fost livrată în martie 2024, iar beneficiile sale nu au întârziat să apară, deoarece caracteristica semi-impermeabilă a permis reducerea dispersiei materialului transportat. De fapt, TMT International colaborează de câțiva ani cu DML Invest. În 2023, pentru aceeași companie românească a fost dezvoltată semiremorca model Conchiglia cu cadru autoportant de oțel Strenx 700, flexibil, pentru diferite tipuri de transport, de la paleți la materiale în vrac, cu o capacitate de încărcare de 92 m3 și o lungime utilă internă de 13,6 m.

DML Invest a ales TMT International nu doar pentru că poate oferi o gamă largă de configurații și, prin urmare, să răspundă nevoilor specifice ale clienților, ci și pentru că a reușit să implementeze asistență post-vânzare dedicată. În domeniul semiremorcilor și în special al celor walking-floor, complexitatea tehnologiilor utilizate face să fie necesară interacțiunea promptă cu clientul ori de câte ori este nevoie, pentru găsirea celei mai corecte și mai rapide soluții. În general, România reprezintă una dintre piețele cheie pentru TMT International, aici fiind livrată 10% din producția anuală. În ultimii 5 ani, peste 50 de semiremorci au ajuns la clienții români.

Caracterizat printr-o amprentă inovatoare, care se reflectă în produse de ultimă generație pentru sectorul transporturilor, TMT International investește constant în viitor, alocând 2% din cifra de afaceri anuală pentru cercetare și dezvoltare. Astăzi, echipa de dezvoltare continuă să deschidă calea către soluții inovatoare de logistică intermodală, ce permit optimizarea rutelor sau modurilor de transport.

Autonomie prin inovație

În septembrie 2024, la târgul IAA de la Hanovra, TMT International va prezenta proiectul de semiremorcă Scrigno Huckepack Semitrailer Intelligent Full Autonomous Connected cu deschidere completă și axă electrică. Născută din căutarea continuă de a limita consumul de combustibil și de a obține o eficiență logistică mai mare, în special prin creșterea transportului intermodal, această soluție este capabilă să garanteze nu doar eficiență energetică și logistică semnificativă, ci și efecte pozitive în ceea ce privește reducerea impactului său asupra mediului.

Vehiculul cu podea mobilă este proiectat pentru transportul combinat rutier-maritim-feroviar, permițând autonomie în operațiunile de încărcare și descărcare cu economii de energie în consecință. Practic, semiremorca nu mai are nevoie de autotractor pentru deplasare în vederea încărcării și descărcării mărfurilor, fiind astfel depășită una dintre principalele dificultăți ale transportului intermodal.

Natura inovatoare a soluției constă în combinarea a patru beneficii principale într-un singur produs: transport intermodal, axă electrică, tehnologie inteligentă a remorcii și versatilitate în utilizare datorită deschiderii totale. Efectele pozitive sunt garantate nu numai pentru clienți, ci și pentru întregul sector de transport. S-a estimat că noul vehicul este capabil să garanteze eficiență logistică, o reducere a costurilor de exploatare cu 55% și a costurilor externe cu 92%, autonomie în timpul operațiunilor de încărcare/descărcare de până la 4 ore, economii de combustibil, precum și o creștere a productivității și o reducere a emisiilor de CO2 cu până la 94%, datorită combinației dintre transportul intermodal și axa electrică.

Mai multe relații puteți obține de la Gheorghe Florea, responsabil comercial pentru România

(Tel.: +39 327 161 6290) sau de la dealerul TMT în România, Otto-Trailer: Bogdan (+40 730 081 061) sau Marius (+40 730 081 062)

Articole similare