Costurile de exploatare ale transportatorilor rutieri din Europa este posibil sa creasca in continuare in 2018, ca urmare a scumpirii combustibilului, dar si a crizei de soferi cu care se confrunta acestia, potrivit Transport Market Monitor (TMM) publicat de grupul de tehnologie si consultanta Capgemini si Transporeon.
Studiul a mentionat, de asemenea, ca, la inceputul lui martie cerea de transport a crescut, iar preturile in primul trimestru au crescut cu 7% comparativ cu aceeasi perioada din 2017.
„Vedem o legatura directa intre cresterea consumului de combustibil si lipsa soferilor din Europa“, a spus Lars Vitters, managerul Capgemini. „La acestea se adauga cresterile salariale ale soferilor, care sunt negociate in intreaga Europa. Prin urmare, este de asteptat ca si preturile de transport sa creasca si mai mult pe parcursul anului."
Comparativ cu primul trimestru din 2017, valoarea indicelui de capacitate al TMM a scazut cu 2,4% anul acesta.
De asemenea, indicele preturilor din primul trimestru de anul trecut comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, a crescut cu 7,1%. „Aceasta crestere a ratelor an de an ar putea indica o scadere a ofertei de transport, este de parere Oliver Kahrs, directorul de dezvoltare al afacerilor al Transporeon.“ Ipoteza este sustinuta de cele mai recente cifre interne, precum si de declaratiile Comisiei Europene, care continua sa prezica o crestere economica robusta in Europa. Indicele pretului la motorina TMM a fost cu 3% mai mare decat anul trecut, in timp ce indicele fluxului comercial european, care monitorizeaza volumul activitatii comerciale, este posibil sa arate o crestere de 7,7% fata de trimestrul I al lui 2017.