Conform deciziei luate pe 4 iunie in Comisia de Transport din Parlamentul European, angajatii detasati vor beneficia de plata egala pentru munca egala, dar regula se aplica numai operatiunilor de cabotaj: parlamentarii au votat impotriva propunerii de a include si transportul international printre activitatile care se supun directivei detasarii.
Cu aceeasi ocazie s-a mai decis ca, pentru a stopa activitatea firmelor „cutie postala“, operatorii de transport trebuie sa aiba o „prezenta reala si continua“ in statul membru unde sunt inregistrati, si s-au stabilit si criterii ce trebuie intrunite, printre care frecventa incarcarii si descarcarii de bunuri in tara de inmatriculare si un numar suficient de locuri de parcare pentru vehicule. Si, pentru ca statele membre sa poata verifica permanent indeplinirea acestor conditii, inmatricularile nationale trebuie interconectate, iar statele membre trebuie sa raspunda intr-o anumita limita de timp la cererea de informatii primita de la un alt stat membru.
In ceea ce priveste utilitarele de 2,4 t, deoarece numarul firmelor care folosesc doar aceste tipuri de masini este tot mai mare, parlamentarii din Comisia de Transport propun ca cele care fac transport international sa respecte si ele reglementarile UE referitoare la cabotaj si timpi de condus.