Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MAN este primul producător care lansează camioane cu motoare cu combustie pe bază de hidrogen

În paralel cu creșterea electromobilității, MAN lucrează la tehnologia hidrogenului ca soluție complementară cu emisii zero pentru aplicații speciale, cum ar fi transportul greu sau pentru zonele în care infrastructura de încărcare este dificil de realizat. La IAA, MAN prezintă prototipul unui camion cu combustie pe bază de hidrogen, care va fi livrat pentru prima dată clienților din Germania, Țările de Jos, Norvegia, Islanda și anumite țări din afara Europei sub denumirea de MAN hTGX, într-o serie mică de 200 de vehicule începând din 2025. La fel ca omologul său electric, acesta îndeplinește criteriile stricte ale unui vehicul cu emisii zero. 

Motor convențional foarte eficient în tranziție

Cu noul sistem de propulsie PowerLion, MAN lansează un motor extrem de eficient pentru tractoarele cu semiremorcă MAN TGX și TGS, pentru a satisface cererea continuă de camioane convenționale cu motor cu combustie în tranziția tehnologică către motorizările cu emisii zero. Motorul, dezvoltat special pentru vehiculele MAN pe baza expertizei tehnologice reunite a TRATON GROUP, realizează o reducere suplimentară considerabilă a consumului de combustibil și, prin urmare, o reducere a emisiilor de CO2 de până la 4 % cu ajutorul cutiei de viteze MAN TipMatic 14, care este, de asemenea, nouă, a unei noi generații de frâne și a unor măsuri aerodinamice. Pe întreaga durată de viață a vehiculului, aceasta duce la o economie de costuri estimată la peste 20 000 de euro la prețurile actuale ale motorinei și la o economie de până la 35 de tone de CO2. În țările cu taxe de CO2, va putea oferi, de asemenea, economii suplimentare la costurile pe kilometru prin clasificarea acestora în categorii de taxe foarte favorabile.

Sisteme de siguranță și de asistență de ultimă generație

În plus față de tehnologiile de decarbonizare, la IAA se pune accentul pe noile sisteme de asistență. În timp ce MAN produce de la începutul anului 2024 sistemul de detectare a pietonilor și a bicicliștilor, a treia generație a asistentului la frânarea de urgență EBA și sistemul de asistență la întoarcere pentru protejarea celor mai vulnerabili participanți la trafic pentru seria sa de camioane, noua versiune a furgonetei MAN TGE cu o gamă largă de noi funcții de siguranță și asistență a fost prezentată la târgul Transpotec din luna mai. Printre acestea se numără sistemul Cruise Assist Plus cu funcția Emergency Assist. Asistentul de urgență monitorizează în permanență activitatea șoferului. În cazul în care aceasta nu se materializează, sistemul poate opri vehiculul și apoi îl poate asigura (activarea luminilor de avarie, emiterea eCall, deblocarea ușilor).

Articole similare

Ad