Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Camioanele cu hidrogen vor putea intra în curând în zonele cu emisii zero din Olanda

Ministerul Infrastructurii și Gestionării Apei din Olanda lucrează la un amendament la definiția olandeză a vehiculelor cu emisii zero, pentru le include și pe cele cu hidrogen (H2ICE sau motoare cu ardere internă cu hidrogen), așa cum informează asociația olandeză de transport și logistică TLN.

Schimbarea propusă este rezultatul acordurilor încheiate la Bruxelles cu statele membre UE.

Valoarea-prag pentru CO2 este de 3 gr/to-km și este vorba în special despre emisiile de la grupul motopropulsor al vehiculului (de la rezervor la roată), nu despre combustibilul în sine. Pe lângă CO2 (gaze cu efect de seră), viitorul standard Euro-7 ține cont și de emisiile nocive.

Camioanele H2ICE îndeplinesc atât pragul de CO2, cât și standardul Euro-7 pentru emisii nocive, ceea ce înseamnă că emisiile lor sunt considerate aproape de zero. Motoarele care funcționează cu alți combustibili alternativi nu respectă valoarea-limită, deoarece purtătorii de energie precum HVO și bioGNL implică întotdeauna arderea moleculelor de carbon.

Până în prezent, doar vehiculele cu grup motopropulsor electric cu baterii sau hidrogen (transformat printr-o celulă de combustie) au fost recunoscute ca vehicule cu emisii zero. Legislația care aduce H2ICE în această definiție va fi adăugată la Regulile de circulație și la Regulamentele privind semnele de circulație (RVV 1990) din Olanda, proces programat să fie finalizat până în ianuarie 2026.

Fezabilitatea financiară a implementării H2ICE în comparație cu camioanele electrice cu baterii este încă neclară, câtă vreme depinde de prețul final al hidrogenului verde.

Sursă foto: TLN

Articole similare

Ad