Plenul PE voteaza astazi, 14.06.2018 la Strasbourg, rapoartele pe marginea celor mai importante elemente ale pachetului mobilitate, adoptate in data de 04.06.2018 de Comisia de Transport si Turism (TRAN) a PE. Desi anuntat initial pentru iulie 2018, votul plenului Parlamentului European va decide astazi daca mandatul de negociere al PE privind pachetul mobilitate va fi reprezentat de rapoartele TRAN privind excluderea transportului rutier international de la directiva detasarii, restrictionarea cabotajului cu intoarcerea acasa a vehiculelor, derogarea pentru efectuarea odihnei saptamanale in cabina si perioada de referinta de 3 saptamani pentru intoarcerea acasa a soferilor.
Intr-un comunicat trimis la redactie, UNTRR isi exprima ingrijorarea cu privire la ultimele evolutii privind pachetul mobilitate in cadrul Parlamentului European (PE). „Votul de astazi al Eurodeputatilor romani in plenul Parlamentului European pe marginea pachetului mobilitate 1 are o importanta cruciala pentru viitorul transportatorilor rutieri romani in UE! UNTRR a solicitat tuturor Eurodeputatilor romani sa apere interesul industriei de transport rutier din Romania si sa participe activ la procesul decizional din plenul Parlamentului European privind pachetul mobilitate”, se mentioneaza in comunicat. Principalele solicitari UNTRR privind votul de astazi al Eurodeputatilor romani pe marginea pachetulului mobilitate:
– Raportul TRAN referitor la Lex Specialis pentru aplicarea directivei detasarii in transporturile rutiere, respectiv excluderea transportului rutier international de la regulile detasarii – VOT DE SUSTINERE
– Raportul TRAN referitor la revizuirea Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere si de odihnã, respectiv:
• Perioada de repaus saptamanal normal poate fi efectuata in cabina camionului, dar numai atunci cand camionul se afla intr-o parcare sigura si securizata – VOT DE SUSTINERE
• Intoarcerea acasa la 3 saptamani sau odihna intr-o alta locatie aleasa de sofer – PROPUNERE DE MODIFICARE: perioada de referinta de 8 saptamani pentru intoarcerea acasa a soferilor, conform prevederilor Codului Muncii din Romania (60 de zile delegare) si avand in vedere nevoile reale ale transportatorilor rutieri din Romania, tara periferica UE
– Raportul TRAN referitor la Modificarea Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie si a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piata de transport rutier de marfa – VOT DE RESPINGERE PENTRU:
– Limitarea la 48 h de cabotaj per Stat Membru, urmate de o interdictie de 72 h pana la inceperea altui cabotaj in acel Stat Membru – INACCEPTABIL, pachetul mobilitate trebuie sa continue liberalizarea pietei transportului rutier de marfa si sa nu introduca conditii mai restrictive decat prevederile actuale ale Regulamentului 1072/2009 cu privire la cabotaj
• „intoacerea acasa a vehiculelor“, respectiv prevederea ca inceperea unei noi operatiuni de cabotaj va fi permisa numai dupa revenirea camionului in statul membru de inregistrare – INACCEPTABIL
• criteriul propus de TRAN privind “frecventa de incarcare si descarcare a marfurilor in tara de inmatriculare”, pentru a evalua ca firma de transport nu este “cutie postala” – INACCEPTABIL pentru operatorii romani de transport rutier international, acesta fiind o noua masura de a impune “intoarcerea acasa a vehiculelor”