Tendința continuă de stagnare a cotei de piață a autovehiculelor electrice cu baterii transmite un semnal extrem de îngrijorător pentru industrie și factorii de decizie politică. Industria automobilelor din UE a investit miliarde de euro în electrificare pentru a introduce vehicule pe piață, însă celelalte ingrediente necesare pentru această tranziție nu există, iar competitivitatea UE se erodează. Ca urmare, tranziția către emisii zero este extrem de dificilă, iar îngrijorările cu privire la îndeplinirea obiectivelor de reducere a emisiilor de CO2 pentru 2025 pentru vehiculele ușoare sunt în creștere.
UE nu dispune încă de condițiile esențiale pentru adoptarea în masă de către piață a autoturismelor și autoutilitarelor cu emisii zero: infrastructura de încărcare și de realimentare cu hidrogen, precum și un mediu de producție competitiv, energie verde la prețuri accesibile, stimulente fiscale și de cumpărare și o aprovizionare sigură cu materii prime, hidrogen și baterii. Sectorul automobilelor este un exemplu-cheie al lipsei de planificare a UE, care aplică o politică climatică fără o politică industrială. Această tranziție ambițioasă nu poate fi realizată nicăieri în lume doar de către industrie și cu atât mai puțin în absența unor măsuri politice coerente care să mențină competitivitatea sectorului auto și să faciliteze adoptarea vehiculelor cu emisii zero în UE. Cu toate acestea, este clar că tranziția trebuie să fie mai ușor de gestionat. O revizuire substanțială și holistică a regulamentului privind emisiile de CO2 va fi esențială pentru a evalua progresele reale în raport cu nivelul de ambiție și pentru a lua măsurile care se impun.