In 2011, odata cu inaugurarea celei de-a doua platforme FM Logistic in Romania, in Petresti-Dambovita, a inceput si activitatea de copacking care a luat avant in 2013, cu demararea serviciilor logistice pentru Reckitt Benckiser si a continuat sa se dezvolte pe masura extinderii portofoliului de clienti, deservind companii din diferite sectoare de activitate, recunoscute international, precum Jacobs Douwe Egberts – liderul pietei de cafea in Romania, PepsiCo, A&D Pharma, etc.
In cadrul platformei FM din Petresti s-au organizat teste cu robotul Sawyer, distribuit in exclusivitate in Romania prin Smart ID Dynamics. Acesta reprezinta o alternativa pentru solutiile de ambalare, oferind o serie de avantaje, printre care inlocuirea fortei de munca pentru sarcinile dificile sau manipularea produselor grele, dar si faptul ca poate functiona neintrerupt chiar si 16 ore. De asemenea, acesta poate fi utilizat in cadrul unei game diversificate de produse, de la cele alimentare si cosmetice, pana la cele farmaceutice sau marfuri generale. Robotul poate suplini activitatea a doi oameni, in functie de proces, fara a influenta costurile companiei. „Mai mult decat atat, aceasta inovatie are un impact pozitiv asupra clientilor existenti si potentiali, fiind in acelasi timp o solutie economica si rapida si facand posibila realizarea si prezenta pe piata a pachetelor promotionale mai rapid decat oricand.“, a declarat Laurentiu Tudorache, site manager FM Petresti.
In cadrul platformei FM Logistic de langa autostrada A1 Bucuresti – Pitesti, in fiecare an sunt etichetate peste 10 milioane de unitati si sunt realizate peste 7 milioane de pachete promotionale, prin diferite modalitati (infoliere cu PVC, impachetarea in pungi din polipropilena, etichetarea cu timbru legal/eticheta promotionala, pachete cadou, etc.), prin intermediul celor 80 de oameni dedicati (ajungand pana la 120 de angajati in perioadele cu varf de activitate), a 4 masini (Smipack FP 560A cu tunel T 450, masina pentru „sleeving” si „multipack carton”) si 14 linii de copacking, de luni pana vineri, in 2 schimburi de cate 8 ore, cu flexibilitatea de a lucra in 3 schimburi si in weekend, in perioadele de varf, in functie de solicitarile clientilor si particularitatile proiectelor in curs de desfasurare.
In present, compania realizeaza 100.000 de pachete/saptamana ajungand la 250.000 de pachete in perioadele cu varf de activitate si avand o capacitate de etichetare de 70.000 unitati/ zi pe care o putem extinde cu usurinta pana la 150.000 de unitati/ zi. „Sustinem strategia de promovare a clientilor prin intermediul know-how-ului in copacking, iar inovatia si creativitatea solutiilor pot fi regasite in cadrul diferitelor campanii promotionale realizate pentru branduri renumite precum Durex, Scholl, Dettol, Veet, Calgon, Air Wick, Finish, Cillit, Vanish, Pepsi, Lay's, Jacobs, Tassimo, L’Or, etc., pentru 1.250 de referinte, in total, in cursul unui an. Pentru angajatii in cadrul activitatii de copacking FM Petresti, aceasta reprezinta o oportunitate de dezvoltare profesionala continua, increderea, deschiderea si performanta stau la baza spiritului de echipa iar intelegerea dorintelor clientilor si identificarea solutiilor optime pentru indeplinirea acestora sunt esentiale.”, a mentionat Marian Stoica, copacking Supervisor FM Petresti.
Planul de dezvoltare FM Logistic se bazeaza pe langa expansiunea geografica si pe inovatie, aceasta realizandu-se in conformitate cu normele pentru protejarea mediului. FM Logistic este pionier in crearea unor solutii logistice inovatoare (AGV, drone, roboti), fiind una dintre companiile care au implementat „pooling-ul“ o solutie inovatoare de consolidare a marfurilor de acelasi profil si ale carei rezultate au fost recunoscute, aducand numeroase premii de-a lungul anilor (premiata la SITL- targul international de servicii de logistica si transport) sau crearea Collaborative Routing Centres (CRC®) in 2015.
Avand in vedere tendintele de consum, in 2015 FM Logistic a dezvoltat solutia CityLogin – solutie ecologica de distributie in interiorul oraselor in conformitate cu solicitarile de sustenabilitate la nivel European, implementata initial in Roma, apoi in Madrid si Paris, si in curand Milano, Varsovia si Moscova.
In preajma aniversarii a 50 de ani de la crearea companiei, FM Logistic a infiintat o fundatie corporativa. Fundatia FM are ca obiectiv sustinerea, incurajarea si crearea unor proiecte de inovare sociala, in domeniul insertiei si in sprijinul copiilor defavorizati, din apropierea actualelor si viitoarelor platforme FM.