La categoria Siguranță din cadrul International Trailer Award au concurat șapte producători, cu nouă soluții, iar marele premiu i-a revenit, așa cum v-am anunțat deja, SDG Modultechnik GmbH, pentru o placă de protecție antiîmpănare antiderapantă (TKU).
Pe locul al doilea s-a clasat Aspöck Systems GmbH, care a înscris în competiție sistemul RADC 2.0 (Radar Distance Control – radar pentru controlul distanței), ce crește semnificativ siguranța în timpul mersului cu spatele, mai ales la andocare, pentru ansamblurile camion+semiremorcă, în cazul cărora în spate există o suprafață mare ce nu poate fi văzută. Folosind un senzor radar, sistemul Aspöck detectează obiectele din spatele vehiculului și pe cele în mișcare aflate lateral care au o viteză înscrisă în intervalul setat. Astfel se activează la nevoie modul de frânare de urgență, iar frânarea cu presiune crescută este transmisă către EBS-ul remorcii și pot fi prevenite eficient potențialele coliziuni.
O altă inovație pentru această categorie de produse este posibilitatea dezactivării sistemului de către șofer în cazuri speciale sau când conduce pe timp de iarnă.
Sistemul RADC 2.0 sprijină șoferul în deplasarea în marșarier a unui camion cu remorcă, în special în procesul dificil de andocare la rampa de încărcare.
Diverși parametri ai RADC 2.0 – presiunea de frânare, distanțele, zonele laterale etc. – sunt reglabili cu ajutorul software-ul propriu de configurare.
Șoferul camionului este informat printr-un autocolant Aspöck RADC 2.0 situat pe peretele frontal al remorcii că este instalat un astfel de sistem și tot aici i se arată schematic cum se comportă acesta și ce acțiuni trebuie întreprinse.