Impactul deficitului de soferi si Pachetul de mobilitate au fost temele principale de discutie in cadrul intalnirii cu responsabilul de Logistica al guvernului federal si secretarul de stat in cadrul Ministerului Federal al Transporturilor si Infrastructura Digitala, Steffen Bilger, desfasurata cu ocazia celui mai recent Summit BGL (Asociatia germana de transport, logistica si managementul deseurilor).
Presedintele BGL Adalbert Wandt si directorul executiv al asociatiei, Prof. Dr. Dirk Engel Hardt, l-au informat pe secretarul de stat Bilger despre situatia din ce in ce mai dramatica a industriei de transport care se confrunta cu mari dificultati in a gasit personal adecvat, in special soferi profesionisti. CEO-ul BGL a aratat faptul ca Germania este aproape de prabusirea retelei de aprovizionare. Din ce in ce mai multi soferi s-au reorientat in segmentul de agribusiness, ceea ce face ca numarul lor sa fie insuficient pentru industria de transport si distributie de marfuri. Oficialii asociatiei au oferit exemplele unor politici guvernamentale si a unor programe initiate de autoritati, care ar putea fi reorientate si continuate in sectorul transporturilor.
In ceea ce priveste Pachetul de Mobilitate aflat pe masa la Bruxelles, aspectele discutate au fost cele legate tot de soferi. Din punct de vedere al BGL, pachetul ofera „o oportunitate istorica pentru a restaura conditiile in ceea ce priveste o competitie corecta in transportul rutier de marfuri din Europa.“ Astfel, oficialii au facut apel la secretarul de stat pentru a se ajunge la un acord inaintea alegerilor din Parlamentul European.