Unul dintre punctele de interes de la IAA Transportation 2024 a fost Tesla Semi. Vizitatorii s-au înghesuit la standul Tesla și au stat la coadă ore întregi pentru a face o plimbare cu Semi. Mai interesant este faptul că, în sfârșit, se știe cât cântărește Semi. Versiunea „standard” (cu autonomie de 500 km) cântărește până la 9.000 kg, iar versiunea pentru distanţe lungi, cu autonomie de 800 km, până la 10.500 kg. Aceste date se aplică versiunii americane a Semi, dar este probabil să fie aceleași pentru versiunea europeană, a declarat Dan Priestley, șeful programului Semi la Tesla, pentru colegul olandez din IToY, TTM.nl
Dan Priestley a lăudat exponatele de la IAA Hanovra, afirmând că Tesla se uită la Europa ca o piață cu potential pentru Semi. Producătorul american este în căutare de personal pentru a pregăti intrarea pe piață, iar la IAA Transportation a expus un Tesla Semi 6×4 cu o „specificație europeană” pentru a prezenta potențialilor clienți camionul, care este adorat mai ales online. Acest lucru a reușit cu siguranță, deși erau cu siguranță la fel de mulți „fani” Tesla de observat şi la Hanovra.
Consum de 100 kWh/100 km
Într-un discurs de deschidere la IAA Transportation, Dan Priestley a vorbit despre experiența Tesla cu Semi în America. „PepsiCo a efectuat anul trecut o demonstrație care a parcurs mai mult de 1 700 de kilometri în doar 24 de ore, în parte datorită instalării de încărcătoare de tip megawatt”, a spus el. Costurile de exploatare ale semiremorcilor pe care le implementăm în prezent sunt mai mici decât cele ale camioanelor tradiționale. În prezent, camioanele consumă aproximativ 100 kWh la 100 km. Această cifră se va îmbunătăți și mai mult odată cu sosirea versiunii de mare volum a Semi. Eficiența este cheia, deoarece conduce la o masă mai mică a bateriei, la costuri mai mici și, în cele din urmă, la o performanță economică mai bună pentru client.
Priestley părea conștient de faptul că Europa nu este America. „Bineînțeles că ne prezentăm cu mândrie rezultatele aici. În ceea ce privește Europa, înțelegem că nu este o piață unilaterală. Țările diferă, clienții au nevoi diverse, iar noi așteptăm cu nerăbdare să dezvoltăm camioane care să răspundă în mod specific nevoilor diverse ale clienților noștri.”
Puteţi citi articolul integral privitor la strategia Tesla pentru piaţa europeană de camioane în ediţia de noiembrie a revistei Tranzit.