Plenul Parlamentului European a votat astazi pe marginea propunerii Comisiei de Transport si Turism (TRAN) din cadrul PE de modificare aDirectivei 2006/22/CE in ceea ce priveste cerintele de control si de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE si la Directiva 2014/67/UE privind detasarea conducatorilor auto in sectorul transportului rutier(raportor europarlamentarul finlandez Merja Kyllönen).
De asemenea, s-a votat cu privire la propunerea de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 in ceea ce priveste cerintele minime referitoare la perioadele de conducere zilnice si saptamanale maxime, pauzele minime si perioadele de repaus zilnic si saptamanal si a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 in ceea ce priveste pozitionarea prin intermediul tahografelor(raportor olandezul Wim van de Camp).
S-a votat punctual pe amendamente, iar in final ambele propuneri au fost respinse: propunerea de modificare a directivei detasarii cu 371 de voturi pentru si 291 impotriva, iar propunerea de modificare a regulamentelor 561 si 165, cu 436 de voturi pentru si 219 impotriva. In concluzie, proiectele legislative se vor intoarce pentru re-analizare la comisia de specialitate din PE. Vot de respingere a fost dat si propunerii de modificare a regulamentelor europene 1071 si 1072, pentru care a fost intocmit si prezentat un raport de catre europarlamentarul german Ismail Ertug.
Amintim ca TRAN adoptase pe 4 iunie a.c. o serie de amendamente pe marginea celor trei texte sociale din primul Pachet de Mobilitate, prezentat in mai 2017, din care doua erau favorabile transportatorilor est-europeni: detasarea lucratorilor (care sa nu se aplice la transportul international, ci numai la cabotaj) si cabotajul (care va avea limite de timp, in loc de limite bazate pe numarul de operatiuni). De asemenea, referitor la timpii de conducere si odihna, TRAN propusese ca pauza saptamanala normala sa fie luata intr-o locatie oferita de companie sau in cabina camionului, dar numai cand acesta este parcat intr-un spatiu special amenajat, unde sa fie garantata siguranta si sa existe suficiente facilitati. De asemenea, s-a dorit mai multa flexibilitate in luarea pauzei saptamanale, cata vreme ea este compensata ulterior cu un timp de odihna echivalent.
Asadar, viitorul transporturilor internationale ramane in continuare indecis.