Rezultatele Studiului Anual 3PL 2017 au indicat faptul ca 71% dintre expeditori apreciaza statisticile oferite in timp real de furnizorii de servicii logistice.
Expeditorii incearca sa valorifice expertiza furnizorilor de logistica in angajamentul fata de clienti, managementul strategic si IT. Procesele logistice bazate pe date tind sa raspunda mai rapid nevoilor clientilor si sa permita o expansiune rapida catre noi piete.
Am crescut cantitatea de informatii si vizibilitatea datelor, maximizand avantajele pentru organizatie, iar clientul reprezinta o provocare semnificativa. Toate tehnologiile noi de livrare, inclusiv vehicule care se conduc singure, drone, aplicatii mobile bazate sistemele de navigatie „forteaza“ operatorii logistici sa vina cu imbunatatiri si strategii pe termen lung. Analistii AsstrA-Associated Traffic AG prognozeaza o crestere dramatica a utilizarii Big Data pentru a satisface cerintele retailerilor online.
Era Digitala necesita o integrare mai eficienta intre diferiti furnizori de servicii pentru a raspunde mai bine nevoilor utilizatorilor finali. De exemplu, un retailer de haine nu se mai gandeste doar la cum un client prefera un brand in detrimentul altuia. Acum, retailerul se gandeste cum poate un client sa gaseasca cel mai apropiat magazin, poate prin intermediul unei aplicatii pentru telefonul mobil, sau cum poate prin intermediul aplicatiei sa verifice disponibilitatea in magazin a unui obiect vestimentar. Cu cat este mai exista abordarea in incercarea de a intelege comportamentul clientului, cu atat este mai mare provocarea pentru structurile organizationale traditionale din supply chain.
Colaborarile stranse dintre furnizorii de servicii vor reduce pe viitor riscurile din piata. Companiile logistice ar trebui sa integreze tehnologiile inovatoare cu gama de servicii oferite pentru a creste calitatea si a minimiza pierderile. Eficientizarea operatiunilor duce la o experienta a clientului mult imbunatatita. Competitori mai rapizi si mai receptivi sunt pregatiti sa castige cota de piata prin oferirea tehnologiilor de ultima generatie.
„Pentru a castiga loialitatea clientilor, trebuie sa inveti ma repede si sa vezi mai departe decat ceilalti jucatori din piata. Companii precum Amazon, UPS sau FedEX sau chiar Uber au fost primii care au revolutionat industria transportuilor. Acum, aceasta revolutie a ajuns si la operatiunile de transport care implica avioane, vapoare si camioane. La ora actula, cand fiecare are cel putin un dispozitiv mobil, clientul se asteapta sa ajunga mai repede la informatia de care are nevoie iar serviciile sa fie customizate in functie de datele generate de comportamentul lor online anterior“, a observat Andrzei Iwanow-Kolakowski, director regional AsstrA. Clientii asteapta servicii de transport personalizate, valoroase, corecte si sigure, inclusiv vorbind de transportul multimodal si livrarea finala.
Potrivit AsstraA, logistica viitorului va fi integrata cu productia, iar furnizorii de servicii logistice vor oferi servicii de productie personalizate prin centrele de distributie.