Testele pentru desemnarea Minibusului Anului 2025 au avut loc, ca de obicei, în Madrid, Spania, chiar înainte ca târgul de autobuze și autocare FIAA să-și deschidă porțile. Ediția din acest an s-a bucurat de o participare record, nu mai puțin de șase competitori aliniindu-și la start soluțiile pentru transport urban. Vehiculele înscrise în competiția Minibus Euro Test au fost Aveuro e-Sprinter, Bluebus e-B6, de 6 m lungime, Car-Bus.net eUrban, construit în parteneriat cu chinezii de la Zeroid, Mercedes-Benz Reform-S City Max, compatibil cu propulsie HVO, dezvoltat de carosierul maghiar Inter Traction Electrics, Otokar eCentro și City 75 Electric, al Tremonia Mobility (carosierul german care a preluat fabrica Mercedes-Benz de minibusuri din Dortmund). În total au fost cinci vehicule electrice și unul diesel.
Membrii juriului International Minibus, Bus and Coach of the Year, alcătuit de jurnaliști de la 24 de publicații de top din Europa, au testat vehiculele pe un traseu urban de la periferia Madridului, în apropierea sediului central al Real Madrid și în jurul parcului Forestal de Valdebebas Felipe VI. Prin explicațiile tehnice la fața locului oferite de reprezentanții producătorilor, Juriul a avut, de asemenea, o perspectivă profundă asupra detaliilor fiecărui participant. Această abordare este o piatră de temelie a modus operandi al juriului International Bus & Coach of the Year, deoarece permite ca vehiculele să fie evaluate ca șofer, ca pasager și din punct de vedere al operatorului.
Tremonia City 75 Electric a impresionat juriul cu soluțiile sale practice, interiorul luminos și construcția solidă a suprastructurii cu podea joasă, care pot fi cu siguranță atribuite pedigree-ului său. Ușile duble față plus ușa din spate accelerează fluxul de pasageri, transmisia electrică personalizată oferă o accelerare lină și un nivel de recuperare variabil, pentru a se potrivi condițiilor diferite de drum. Trei baterii cu o capacitate de 115 kWh sunt încorporate în podea și permit o autonomie de până la 300 de km în condiții ideale de exploatare (real, în jur de 200 km).
Trofeul a fost înmânat câștigătorului în cadrul Galei de seară, care a avut loc la FIAA Madrid în 21 octombrie.