Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Greseli ale mecanicilor ce distrug ambreiajul

Un disc de ambreiaj care a fost montat corect ar trebui sa functioneze optim pana la 200.000 km, dar uneori o mica eroare pe care o poate face un specialist in service poate face ca un client sa revina in service dupa doar cateva saptamani de utilizare.
Meseria de mecanic este uneori comparata cu cea a unui doctor pentru ca ambii trebuie sa fie la curent cu orice schimbare in domeniu, astfel abilitatile trebuie sa tina ritmul cu progresul din medicina si din industria auto.
 

Doar cateva picaturi de subsatanta derivata din ulei ajunse in lichidul de frana pot cauza degradarea garniturii de etansare a lagarului ducand la cedarea acestuia. „Este suficient ca mecanicul sa foloseasca o seringa murdara,  pe care folosit-o inainte pentru schimbul de ulei. O greseala atat de mica nu duce doar la nevoia de a schimba rulmentul axial, ci trebuie spalat intregul sistem pentru ca pot ramane urme de ulei in pompa ambreiajului. Conductele flexibile se pot umfla si trebuie schimbate“, avertizeaza Roman Wierzbowski, Powertrain Manager Valeo Service Eastern Europe. Nu doar contaminarea lichidului de frana este o eroare, ci si utilizarea acestuia conform specificatiilor producatorului de vehicule.
Sistemul hidraulic trebui aerisit, dar in acelasi mod in care este aerisit sistemul de franare, prin prin apasarea pedalei si mentinerea acesteia pentru un timp, doar ca astfel creste presiunea in sistemul hidraulic al ambreiajului, ceea ce duce la o miscare prea mare a axului. „Trebuie apasat usor ambreiajul si apoi eliberat. Se desurubeaza supapa, se asteapta 15 secunde si se repeta un ciclu de apasat si eliberat pedala“, a completat Roman Wierzbowski.
Instumentul principal in schimbarea ambreiajului este un cric care sustine cutia de viteza cand este detasata de motor. „Tinerea cutiei cu mainile si montarea fortata prin strangearea suruburilor de legatura duce la distrugerea discului de ambreiaj din cauza vibratiilor si socurilor. In cazul kitului K4P, un ambreiaj pe discuri cu amortizoare torsionale si volanta rigida, dauna este provocata de lipsa amortizarii la vibratiile motorului“, a subliniat Roman Wierzbowski.
Economia de timp obtinuta din neutilizarea cricului se pierde in mometul in care clientul ajunge din nou in service. Pentru a evita aceste probleme, Valeo echipeaza unele kituri de ambreiaj cu instrumente de aliniere. Cea mai comuna eroare a mencanicilor consta in montarea discului cu partea gresita langa volanta. Acesta este prevazut cu un semn de avertizare in limbile engleza, germana si italiana. „Se poate intampla ca mecanicul sa nu fie atent si sa monteze ambreiajul pe partea gresita. Pentru asta service-ul ofera garantie, dar din pacate nu si pentru piesele care au fost montate gresit“, a mai spus Roman Wierzbowski.

Articole similare

Ad