Ultima analiza de piață a Comitetului Național de Transport din Franța (CNR) arată că inflația persistă la principalele elemente de cost în transporturi, cu excepția motorinei.
Contextul economic sumbru continuă, în ciuda creșterii PIB-ului global, care este așteptat să stagneze la o rată anuală de +3,2%. Momentan însă, încetinirea accentuată a inflației nu determină o accelerare a cererii de transport, se arată în analiza CNR.
Pentru Franța, scăderea inflației, care a revenit la +1,2% la sfârșitul trimestrului 3 din 2024, este impresionantă, dar o atitudine de expectativă predomină în rândul tuturor agenților economici, ceea ce se traduce într-o scădere a investițiilor.
În ultimele 12 luni, costul motorinei a scăzut în Franța, dar rămâne mai mare decât nivelul cunoscut înainte de criza din 2022. În plus, inflația la alte elemente de cost persistă, astfel că, în septembrie, inflația medie anuală a costului de exploatare al vehiculelor industriale (exceptând costul motorinei) este încă mai mare decât inflația generală – în jur de +5,5% la transportul rutier de mărfuri și +5,8% la transportul școlar.