În primele opt luni din 2024, rulajul camioanelor pe drumurile din Germania a înregistrat o creștere ușoară de 0,2%, atingând un total de 26,69 miliarde de kilometri parcurși. Rulajul camioanelor înmatriculate în Germania a crescut puţin mai mult, cu 0,4%, în timp ce distanţele parcurse de camioanele înmatriculate în străinătate au scăzut cu 0,1%. Potrivit cifrelor făcute public de autorităţile germane, rulajul camioanelor înmatriculate în Polonia a scăzut cu 0,3%, iar acest lucru se poate explica prin faptul că unele firme poloneze deţin acum camioane înmatriculate în Germania, la fel ca şi alte firme din Lituania, România sau Bulgaria. Astfel, camioanele din estul Europei au parcurs cam aceiaşi kilometri, numai că unele dintre camioanele folosite de ei sunt înregistrate la filiale înfiinţate în ultimii doi ani în Germania.
Important de observat este faptul că se vede o stabilizare a rulajelor, ceea ce sugerează sfârșitul declinului care a afectat piața transporturilor rutiere și a contribuit la criza din sector, după un 2023 în care traficul total pe rețeaua germană de drumuri cu taxă a scăzut cu 3,9%, iar camioanele înmatriculate în Germania au înregistrat o scădere de 4,8%, în timp ce cele din străinătate au scăzut cu 2,7% (dintre care camioanele poloneze cu 1,5%).








