Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

ROCA Industry achiziționează integral Workshop Doors

Holdingul industrial ROCA Industry de materiale de construcții în care ROCA Investments deține o participație majoritară, a anunțat achiziția integrală a Workshop Doors prin cumpărarea unei participații suplimentare de 30% din capitalul social al companiei. Compania a intrat în portofoliul ROCA Industry în februarie 2024 prin achiziția pachetului inițial de 70%.

Workshop Doors este al doilea producător de uși de interior din România, cu două unități de producție în Reghin și Petelea. Este a doua investiție a ROCA Industry pe această piață, prima fiind ECO EURO DOORS, cel mai mare producător român de uși pentru construcții rezidențiale, achiziționat integral de ROCA Industry în 2022.

ROCA Industry intenționează să fuzioneze cele două companii în perioada următoare și să lanseze un nou brand local cu disponibilitate internațională, pentru a crea un jucător puternic pe piața ușilor de interior din România, cu scopul de a-l transforma într-un lider regional. Noua companie rezultată în urma fuziunii va avea o creștere semnificativă a capacității de producție, game diversificate cu produse noi și competitive, acoperind toate segmentele de preț și garantând cea mai variată ofertă de produse de pe piața românească.

„Ne propunem să transformăm brandurile românești de succes în campioni regionali și să consolidăm piața, iar modelul de holding sub care operăm oferă companiilor noastre stabilitate în fața fluctuațiilor din industrie. Pe acest segment, ne confruntăm cu o piață foarte fragmentată de producători locali, dominată de exporturi de calitate scăzută. ROCA Industry va transforma cei mai mari doi jucători de pe piața ușilor rezidențiale din România într-o singură companie puternică, vizibilă și cu potențial regional. Achiziția integrală a capitalului social al Workshop Doors ne aduce cu un pas mai aproape de acest obiectiv. Deja raportăm rezultate foarte bune datorită sinergiei dintre cele două companii și estimăm că fuziunea va accelera semnificativ procesul de creștere.”,

a declarat Ionuț Bindea, CEO al ROCA Industry.

În prezent, Workshop Doors contribuie și beneficiază de sinergii cu ECO EURO DOORS în domeniul achizițiilor. În plus, Workshop Doors evaluează soluții de optimizare a logisticii, având în vedere că atât fabricile Workshop Doors, cât și fabrica ECO EURO DOORS se află foarte aproape una de cealaltă: două sunt situate în Reghin, iar a treia locație este în Petelea, la 6 km de Reghin. Sinergiile cu ECO EURO DOORS au generat deja economii semnificative în prima jumătate a anului, iar Workshop Doors este într-o poziție puternică pentru a profita de oportunitățile pieței.

La nivel de holding, conform rezultatelor financiare IFRS, cele două companii aflate în proces de fuziune au raportat venituri de 52,7 milioane RON pentru S1 2024 (ECO EURO DOORS 26,9 milioane RON, Workshop Doors 25,8 milioane RON). EBITDA a fost de 13,1 milioane RON în S1 (ECO EURO DOORS 2,9 milioane RON, Workshop Doors 10,2 milioane RON), reprezentând o creștere semnificativă a EBITDA în segmentul de uși rezidențiale.

Consolidarea achizițiilor a condus la o reducere a costurilor materiilor prime, iar optimizarea logisticii se așteaptă să aducă economii suplimentare în ceea ce privește costurile de transport până la finalul anului.

Pentru ambele companii care fuzionează, următorii pași se concentrează pe diversificarea canalelor de vânzări și a portofoliilor de produse, inclusiv pe piețele externe, precum și pe introducerea conceptului de colecții pentru a ajunge la mai multe segmente de piață.

Produsele ECO EURO DOORS sunt distribuite la nivel național prin retaileri de bricolaj, precum și prin alți retaileri și distribuitori specializați. Pentru Workshop Doors, care are un portofoliu extins de uși, livrarea de panouri de perete către unul dintre lanțurile de bricolaj din țară este planificată începând cu T3 2024. Pentru ambele companii, ROCA Industry a planificat investiții în echipamente și implementarea unui sistem ERP pentru o eficiență operațională și o mai bună gestionare a resurselor. După finalizarea fuziunii, noua companie va fi supusă unui proces de branding care îi va crește vizibilitatea pe piețele locale și internaționale.

Articole similare

Ad