Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Perspectivele privind vânzările de remorci grele din Europa de Vest au scăzut în 2024-2025

Cu toate acestea, prognoza pentru perioada 2025-2028 este de creștere a cererii, care va atinge vârfurile istorice din 2008 și 2018

CLEAR International tocmai a publicat prognoza sa pentru noiembrie 2024 privind piața remorcilor grele din Europa de Vest.

O evoluție pozitivă este anunțarea în octombrie a unei noi reduceri a ratelor dobânzilor de către Banca Centrală Europeană (BCE). Rata principală a scăzut la 3,4%. Alte țări din afara zonei euro care au redus, de asemenea, ratele sunt Regatul Unit, Canada, Suedia și Elveția.

Cu toate acestea, înmatriculările de remorci au fost chiar mai slabe decât se prevăzuse anterior în mai 2024 – în special în luna august. Ca urmare, previziunile privind cererea de remorci în 2024 și în anii următori au fost revizuite în scădere, în special în 2024 și 2025.

După o scădere de 10,9% a cererii de remorci în 2023, se preconizează o scădere suplimentară de 8,8% în 2024. Creșterea din perioada de prognoză va aduce nivelul vânzărilor aproape de cel din 2022 până în 2027. Anul 2025 va fi mai pozitiv atât în ceea ce privește economia Europei de Vest, cât și creșterea înmatriculărilor de remorci.

În 2018, producția de remorci a fost la al treilea cel mai ridicat nivel înregistrat vreodată (deși cu mult sub nivelul din 2007). Scăderea totală a înmatriculărilor din 2018 până în 2020 a fost de 23%, iar scăderea producției a fost de 32%, parțial din cauza unei scăderi semnificative a exporturilor germane de remorci.

După o redresare puternică a producției de la covid-19 în 2021-2022, producția a fost acum inversată.

Nu numai că înmatriculările din Europa de Vest în 2024 sunt încă cu 13% sub nivelul din primele nouă luni ale anului 2023, dar, în plus, numărul mare de remorci din Europa de Vest care erau exportate anterior în Rusia (și Belarus) a fost redus drastic sau oprit complet.

În schimb, se crede că majoritatea camioanelor vândute acum în Rusia sunt furnizate din China. În plus, China dispune de o capacitate uriașă de producție de remorci și poate satisface cu ușurință cererea care anterior era satisfăcută din alte părți ale Europei.

În consecință, dovezile empirice sugerează că producția de remorci din Europa de Vest a fost redusă drastic în 2024. Acest lucru afectează în special marii exportatori din Germania și din alte țări.

În perioada 2021-2024, nivelurile de investiții germane au fost cele mai scăzute dintre cele șapte mari economii vest-europene. Acest lucru nu este tipic pentru Germania, care, în mod normal, se situează cel puțin la mijlocul clasamentului în ceea ce privește cifrele procentuale de creștere a investițiilor. În combinație cu impactul războiului din Ucraina, acest lucru a îngreunat foarte mult viața producătorilor germani de remorci. Săptămânile de lucru scurte și închiderile de fabrici au devenit normale în 2024. În trecut, producția germană a depășit-o pe cea a Franței, Regatului Unit și Spaniei la un loc.

Un război în Europa și în Orientul Mijlociu, la care se adaugă o situație economică dificilă, o lipsă de încredere a mediului de afaceri, o cerere scăzută de înlocuire a remorcilor și o scădere a cererii de transport rutier – care a scăzut cu 4% în 2023 (la fel ca în 2020, anul covid-19) – nu pot decât să afecteze încrederea mediului de afaceri și să reducă dorința companiilor de a investi în noi echipamente de transport.

Gary Beecroft, director al CLEAR International, a comentat: „Vânzările de pe piața remorcilor pentru 2024-2025 vor fi mai mici decât cele prevăzute în raportul de previziuni din mai 2024, dar anii următori vor rămâne aproape de traiectoria așteptată a pieței, ajungând în cele din urmă să egaleze vârfurile istorice din 2008 și 2018.”

Acest raport subliniază când, unde și cât de repede se va dezvolta piața remorcilor până în 2028. 77% din toate mărfurile din Europa sunt transportate pe cale rutieră, iar cea mai mare parte a acestei proporții este transportată într-o remorcă.

Articole similare

Ad