Unul dintre cei mai mari furnizori de soluții complete de ambalare din România, INATECH Group își consolidează poziția pe piață prin inițiative strategice care să diversifice produsele și creșterea capacității de producției. Compania se concentrează să răspundă nevoilor clienților prin dezvoltarea unor soluții inovatoare. Aceste inițiative fac parte din planul său de extindere în Europa Centrală și de Est în anii următori.
Totodată, compania a anunțat promovarea lui Daniel Vaum în funcția de manager al departamentului de achiziții, având în vedere strategia de optimizare a proceselor interne.
„Companiile sunt din ce în ce mai interesate de sustenabilitate și de eficientizarea operațiunilor, motiv pentru care ne axăm pe produse care să răspundă acestor nevoi. Schimbările climatice și responsabilitatea ecologică duc la o cerere tot mai mare de ambalaje ecologice, iar în acest sens vrem să oferim o gamă completă, care să includă cât mai mult acest tip de produse. De altfel, în ultimul an, cele mai vândute produse sunt ambalajele din hârtie și carton, având loc o schimbare a cererii și o reorientare către produse mai prietenoase cu mediul. De asemenea, a crescut cererea pentru foliile cu bule de aer eco-friendly, produse din materie primă reciclată. Focusul pe termen scurt și mediu va fi pe aceste produse utilaje și echipamente care optimizează lanțul logistic și procesele din producție ale clienților noștri. Totodată, pe partea de consumabile, accentul va fi pe produse care sunt realizate într-un procent cât mai ridicat din materie primă reciclată, dar și produse sau soluții care vor optimiza costurile companiilor cu ambalarea. Nevoia de automatizare a proceselor din lanțul logistic și de producție este cu atât mai mare cu cât lipsa forței de muncă specializate este o problemă reală în piață.”,
a precizat Daniel Vaum, Manager Achiziții în cadrul INATECH Group.
Astfel, INATECH Group își continuă dezvoltarea parteneriatelor cu furnizori europeni de încredere, în special din Italia, Slovacia și Germania. Costul direcționat în zona de stocuri fiind de aproximativ 1 milion de euro. Compania estimează o creștere de 30% a acestei investiții până la finalul primului trimestru din 2025 pentru a-și diversifica gama de produse. În prezent, INATECH Group operează două spații de depozitare în Domnești-Ilfov și CTPark Oradea Cargo Terminal, cu o suprafață totală de 6.220 mp, care permit deținerea unui stoc permanent a produselor și livrarea comenzilor în toată țara în 24-48 de ore, adaptate nevoilor clienților din diverse domenii.
„La începutul lunii octombrie, INATECH Group a investit peste 180.000 de euro în noi mașini dedicate producției de ambalaje din spume tehnice. Politica noastră de achiziții constă în căutarea și prospectarea activă pentru creșterea portofoliului cu produse noi. Deși piața este marcată de instabilități și lanțul de aprovizionare este supus unor presiuni externe, vom continua să investim și să identificăm noi oportunități de business pentru a întări conceptul care ne definește, acela de complete packaging provider – furnizor de soluții complete pentru ambalare.”,
a menționat Daniel Vaum, Manager Achiziții în cadrul INATECH Group.
INATECH Group investește în extinderea portofoliului de produse și în automatizarea proceselor, vizând creșteri pe segmente de clienți din diferite domenii precum e-commerce, electronică, farmaceutică, industria producătoare de mobilă, construcții, aeronautică, automotive și logistică. De asemenea, urmărește să crească exportul de ambalaje, în special către piețele din Bulgaria și Ungaria.
Grupul INATECH, din care fac parte diviziile INATECH Packaging (furnizor de soluții complete pentru ambalare), iFOAM AG (producător de ambalaje customizate) și ISOTECKLINE (furnizor de materiale izolatoare profesionale pentru construcții), a atins o cifră de afaceri de 8,5 milioane de euro anul trecut, înregistrând o creștere organică de 7%, aproape de obiectivele setate. Aproximativ 80% din business provin din vânzările B2B. Creșterea a fost susținută de dezvoltarea soluțiilor personalizate, capabile să se adapteze și să scaleze în funcție de dimensiunea și cerințele afacerii fiecărui client.