Opinia publică din Polonia este revoltată de rapoartele privind accidentele mortale provocate de șoferii de vehicule grele folosite pentru transportul mărfurilor, așa cum constată asociația poloneză de transport și logistică TLP, care mai atrage atenția asupra faptului că aceste accidente aruncă indirect o umbră asupra industriei transportului rutier. De aceea din spațiul public nu ar trebui să lipsească o viziune asupra acestor tragedii din perspectiva industriei de transport.
TLP crede că o abordare echilibrată trebuie să țină cont de numărul de camioane și de autoturisme de pe șoselele din Polonia și de kilometrajul mediu anual al acestora. Comparând aceste date cu statisticile accidentelor, rezultă că probabilitatea ca un șofer care face transport rutier să producă un accident este de aproximativ șapte ori mai mică în comparație cu un șofer de autoturism.
Pe de altă parte, un accident rutier provocat de un șofer profesionist are consecințe mai tragice, aduce pierderi financiare grave neacoperite integral prin asigurare, creează o imagine negativă a companiei de transport și provoacă pierderea încrederii clienților și creșterea costurilor de exploatare în anii următori din cauza creșterii tarifelor de asigurare.