Mai multe firme românești de transport cu behicule de 40 t, dar și de 3,5 t au fost controlate în ultima perioadă în Germania, cele mai multe amenzi fiind luate pentru nerespectarea timpilor de conducere și odihnă.
Potrivit Oficiul Federal pentru Logistică și Mobilitate (BALM) în octombrie au fost efectuate mai multe inspecții pe teme legate de respectarea reglementărilor privind cabotajul, monitorizarea perioadei de repaus săptămânal obișnuit și în domeniul inspecțiilor tehnice rutiere (TUK).
Pe 14 octombrie, BALM a efectuat controale prioritare la nivel național privind monitorizarea perioadei de repaus săptămânal obișnuit în 25 de puncte de control cu 64 de inspectori din cadrul serviciilor de control al traficului. În timpul campaniilor de control din 9/10 și 29/30 octombrie 2024, accentul a fost pus pe monitorizarea respectării reglementărilor privind cabotajul în 29 și 33 de puncte de control la nivel național, cu 101 și, respectiv, 124 de agenți de control. Toate acțiunile de control au fost însoțite de inspecții tehnice rutiere.
În zona biroului din Mainz, operațiunea de control din 9/10 octombrie a fost sprijinită de forțe ale poliției orașului Frankfurt și ale Serviciului central de trafic al poliției din Trier. Operațiunea de control din 29/30 octombrie a fost sprijinită de forțe ale inspectoratelor bavareze ale poliției rutiere din zona filialei din München.
Selectarea punctelor de control s-a bazat pe volumul de trafic preconizat, pe rezultatele controalelor anterioare și pe experiența serviciului de control. Trebuie remarcat faptul că rezultatele controlului acțiunilor prioritare nu sunt, în general, reprezentative și, prin urmare, nu permit formularea unor concluzii fiabile cu privire la situația generală.
În timpul operațiunilor de control din 9 și 10 octombrie, au fost controlate în total 441 de vehicule, luând în considerare toate domeniile legale. În total, 424 de vehicule au fost controlate pentru a se verifica conformitatea cu reglementările privind cabotajul, 30 de vehicule au fost controlate pentru a se verifica conformitatea cu reglementările privind efectuarea perioadei de odihnă obișnuită în afara vehiculului și 14 vehicule au fost controlate de experți tehnici pentru a se depista defecte tehnice, iar 22 de vehicule au fost criticate cu privire la reglementările privind cabotajul. A fost constatată o încălcare a interdicției de a petrece perioada obișnuită de repaus săptămânal în vehicul. La cele 14 vehicule inspectate au fost descoperite 25 de defecte tehnice, dintre care opt legate de frâne, patru au avut probleme cu iluminatul și trei la anvelope.
Pe 14 octombrie, au fost inspectate în total 206 vehicule, luând în considerare toate domeniile legale. Dintre acestea, 75 de vehicule au fost verificate în ceea ce privește respectarea reglementărilor privind cabotajul, 199 de vehicule au fost verificate în ceea ce privește respectarea perioadei regulate de repaus săptămânal în afara vehiculului și 15 vehicule au fost verificate de experți tehnici în ceea ce privește defectele tehnice. S-a constatat că un vehicul încalcă reglementările privind cabotajul și s-au constatat 21 de încălcări în legătură cu interdicția de a efectua perioada de repaus săptămânal normal în interiorul vehiculului. Din cele 15 vehicule inspectate pentru defecte tehnice, au fost descoperite cinci defecte tehnice.
În total, 576 de vehicule au fost controlate în cadrul campaniei de control din 29 și 30 octombrie. Dintre acestea, 558 de vehicule au fost controlate pentru respectarea reglementărilor privind cabotajul, 54 de vehicule pentru respectarea perioadei de repaus săptămânal în afara vehiculului și 38 de vehicule au fost controlate de experți tehnici pentru defecțiuni tehnice. 26 de vehicule au fost criticate în ceea ce privește reglementările privind cabotajul. Trei infracțiuni au fost constatate în legătură cu interdicția de a petrece perioada obișnuită de repaus săptămânal în interiorul vehiculului. Din cele 38 de vehicule inspectate pentru defecte tehnice, au fost descoperite 13 încălcări, dintre care șapte legate de iluminat și trei de anvelope.
În luna octombrie, în timpul controalelor prioritare, a fost colectată o sumă totală de aproximativ 153.330 euro sub formă de plăți de securitate. Oficiul Federal pentru Logistică și Mobilitate va continua să efectueze controale la nivel național axate pe cabotaj, perioadele regulate de repaus săptămânal și inspecțiile tehnice rutiere.