Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Bosch lansează un serviciu inovator pentru o siguranță mai mare pe șosele

Bosch oferă șoferilor informații în timp real despre pericolele potențiale pe traseu prin lansarea unui nou serviciu de avertizare care va reduce considerabil riscul de accidente. Începând cu iunie 2024, serviciul Bosch de avertizare a fost utilizat de milioane de ori în Europa pentru parcul de autovehicule al unui important producător auto german.

Noul serviciu va fi disponibil începând din decembrie 2024 în segmentul autovehiculelor comerciale, chiar și pentru autovehiculele produse de Mercedes-Benz Trucks.

Următorul obiectiv va fi extinderea lansării serviciului pentru autoturismele și camioanele din întreaga lume, ceea ce va spori siguranța rutieră pentru cât mai mulți oameni.

„Serviciul nostru de predicție a pericolelor rutiere raportează în timp util condițiile periculoase șoferilor de autoturisme și camioane, înainte de a apărea o situație critică”, a declarat Markus Heyn, membru al consiliului de administrație al companiei Bosch și președinte al sectorului de business Mobilitate. „Serviciul face, de asemenea, posibilă redirecționarea vehiculelor comerciale în mod eficient și la timp, pentru a evita pericolele care apar brusc.”

Astfel, șoferii vor putea beneficia în timp real de avertizări în timpul evenimentelor curente de pe traseul lor, inclusiv informații cu privire la accidente (pentru șoferi care conduc în sens greșit), ploi abundente sau vânt, autovehicule avariate sau vizibilitate limitată spre exemplu perioada unei cețe dense.

Modul de funcționare a serviciului Bosch

Condițiile critice de pe șosele pot fi prezise cu precizie pe baza datelor anonimizate de la o flotă globală de clienți care totalizează câteva milioane de autovehicule, precum și date de la furnizori terți, așa cum serviciile meteorologice sau operatorii rutieri. Vehiculele parcului echipate cu acest serviciu va beneficia de diverse tipuri de informații, inclusiv temperatura exterioară locală și dacă sunt activate ștergătoarele de parbriz sau luminile de ceață spate, precum și raportări cu privire la accidente sau intervenții ale sistemului antiderapare ESP.

Spre exemplu, în cazul în care unele dintre vehiculele parcului au ștergătoarele de parbriz setate la cel mai înalt nivel, serviciul compară aceste detalii cu informațiile unor servicii meteo selectate, așa cum ar fi situațiile în care plouă sau există milimetri de apă înregistrate pe drum. Un algoritm de fuziune determină dacă există riscul, de exemplu, de acvaplanare, avertizând apoi șoferul, astfel încât să își poată reduce viteza dacă este necesar.

Un alt exemplu ar fi situația în care există pericolul ca vizibilitatea șoferului să scadă sub un nivel critic, acesta fiind comparat cu activitatea luminilor de ceață spate ale vehiculelor din regiunea afectată care folosește un algoritm pentru a decide dacă este necesară o avertizare.

O flotă de referință asigură în permanență furnizarea serviciului la un nivel ridicat de calitate. În plus, Bosch avertizează direct pe afișajul sistemului de navigație dacă în apropiere se află un șofer care conduce în sens greșit sau atunci când șoferul însuși conduce astfel.

Serviciul cuprinde hărțile conectate Bosch

Sistemul de avertizare face parte din serviciile de hărți conectate Bosch, care conferă mai multă siguranță și confort vehiculului. De asemenea, datele colective ale acestuia și informațiile meteo pot fi utilizate pentru a optimiza sistemele de asistență pentru șofer, cum ar fi tempomatul adaptiv sau frânarea automată de urgență. De exemplu, atunci când suprafața drumului este umedă sau alunecoasă, coeficientul de frecare este mai mic decât atunci când este uscată, astfel încât autovehiculul trebuie să inițieze frânarea de urgență mai devreme pentru a evita un potențial accident. Cu ajutorul acestui serviciu, șoferii vor fi anunțați chiar mai devreme atunci când suprafața drumului este alunecoasă.

Serviciile de hărți conectate joacă un rol important în conducerea din ce în ce mai asistată și automatizată. Acestea acționează ca un senzor suplimentar și au o rază de acțiune mult mai mare decât câmpul vizual sau raza senzorilor radar și video, pentru a furniza în mod fiabil vehiculului automatizat toate datele relevante pentru conducerea în siguranță, chiar și în condiții de vizibilitate scăzută. Spre deosebire de vehiculele neconectate, cele cu servicii de hărți conectate beneficiază de experiența combinată a tuturor vehiculelor conectate. Acest lucru permite sistemelor vehiculului să determine lucruri cum ar fi viteza optimă de condus într-un sens giratoriu, geometria exactă a benzii și traiectoria de condus la intersecții complicate sau repere de localizare pe care le poate folosi vehiculul pentru a-și calcula poziția cu precizie centimetrică. Ca rezultat, vehiculele automatizate pot conduce mai natural și în mod mai predictiv.

Articole similare

Ad