Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Costurile de transport din Franța, în afară de combustibil și personal, vor crește în 2025 cu 3,3%

Costurile de transport rutier de marfă din Franța, în afară de combustibil, au crescut în 2024 cu o medie de 5,5% față de 2023, mai ales din cauza creșterii costurilor cu șoferii (+7,5%), a celor administrative (+5) și a celor de întreținere/reparații (+4%), așa cum arată Comitetul National Rutier (CNR).

Astfel, pentru un ansamblu articulat diesel care face transport pe distanțe lungi șoferii au ajuns să reprezinte în 2024 28,6% din costul total, față de 27,9% în 2023, combustibilul 24,4%, față de 26,5%, vehiculele, 12,9%, față de 12,1%, costurile administrative 12,8%, față de 12,6% și costurile de deplasare 6,7%, față de 6,3%. Întreținerea și costurile cu infrastructura au avut aceleași procente în ambii ani, de 8,2%, respectiv 6,4%. În cazul transportului regional cu ansambluri articulate șoferii ajung chiar la 32,6% din costurile totale, față de 32% în 2023. Pentru camioanele pe LNG care fac transport pe distanțe lungi combustibilul deține în 2024 25,7% din costurile totale, în scădere față de 38,4% din 2023, iar pentru ansamblurile articulate pe CNG care fac transport regional carburantul a ajuns în 2024 la 25,2%, față de 36% în 2023.

Pentru 2025 CNR estimează o creștere de 3,3%, tot exceptând carburantul și fără a ține cont de măsurile prevăzute în proiectul privind asigurările sociale pentru 2025, care se află încă în Parlament și care modifică formula de calcul a reducerii generale a cotizației angajatorilor. Dacă acesta se adoptă, ar avea un impact major asupra costurilor cu personalul, ceea ce ar face ca estimarea CNR să fie de creștere cu 5,1% sau chiar cu 7,3% a costurilor de transport rutier de marfă, fără combustibil, anul viitor.

Asta deoarece costurile cu indemnizațiile de deplasare ar crește cu 1,8%, cele administrative (în afară de personalul din birouri), cu 3,2%, deținerea vehiculelor cu 1,8%, asigurările cu 3,2%, iar întreținerea, reparațiile și anvelopele (fără AdBlue) cu 1,8%. Pentru taxele de drum, care se așteaptă să crească din februarie 2025, nu s-au stabilit încă noile valori, dar CNR estimează, pe baza formulelor de indexare din contractele dintre stat și cele nouă companii ce administrează principalele autostrăzi, unde se desfășoară 95% din trafic, o creștere de 1%.

Articole similare

Ad