Recent lansatul model a fost votat de un juriu format din 23 de jurnalisti de la 23 de publicatii importante de profil din Europa, si in care Romania este reprezentata de revista Tranzit.
Castigatorul a acumulat 126 de puncte si a intrecut astfel Seriile L&P de la Scania si gamele FH/FM pe LNG de la Volvo Trucks.
Reamintim ca distinctia Camionul Anului se acorda anual modelului lansat pe piata in ultimele 12 luni care a adus cea mai mare contributie la eficienta transportului rutier, membrii juriului tinind cont de inovatia tehnologica adusa, de siguranta, confort, manevrabilitate, economie de carburant, amprenta de carbon si de costul total de operare.
Noul model Ford Trucks a putut fi testat intensiv din aceste puncte de vedere in august, in Turcia, de catre membrii juriului, care i-au apreciat eficienta si trenul de rulare avansat, ce include Eco-Roll, Adaptive Cruise Control (ACC) si Predictive Cruise Control bazat pe GPS, dar si silentiozitatea motorului Ford Ecotorq Euro 6 de 500 HP, de 12,7 l, cu sase cilindri in linie, si a transmisiei automate ZF Traxon cu 12 trepte. Nu sunt mai prejos nici noua cabina Ford Cargo pentru distante lungi, care ofera un mediu de lucru confortabil, ergonomic si prietenos, avand podea plata, latime de 2,5 m, inaltime interioara de 2,16 m, compartimente generoase de depozitare si bord cu instrumente digitale, usor de folosit si de navigat prin meniu. Si conectivitatea a fost remarcata, fiind asigurata de platforma ConnecTruck.
In concluzie, presedintele juriului International Truck of the Year, Gianenrico Griffini – care i-a acordat trofeul lui Haydar Yenigün, director general Ford Otosan, in cadrul unei ceremonii desfasurate la IAA Hanovra pe 19 septembrie – a apreciat ca „F-Max poate deveni un jucator relevant pe acest segment foarte competitiv care este transportul pe distante lungi“.