Ad
Ad
Ad
Ad

Mai capacitive, mai confortabile, mai eficiente

Volkswagen Vehicule Comerciale a lansat noile sale Transporter și Caravelle la IAA Transportation 2024 de la Hanovra, membrii juriului International Van of the Year fiind invitați să testeze cel mai iubit vehicul comercial VW în februarie 2025. Până atunci vă prezentăm cele mai importante detalii aduse de noul model produs pe aceeași platformă cu Ford Transit Custom, care a câștigat trofeul International Van of the Year 2024, modelul electric fiind clasat pe locul secund în competiția pentru 2025. Deși s-a lucrat mult pentru a păstra designul distinctiv, Transporter este pregătit pentru o nouă eră și oferă aceleași caracteristici ale Vanului Anului 2024: spațiu interior sporit, o capacitate mai mare de transport și de tractare și mai multă eficiență. A șaptea generație a liniei de vehicule comerciale este disponibilă în variantă pentru transport marfă Transporter (furgon și autoșasiu) și Caravelle (transport de pasageri), cu motorizare turbodiesel, hibrid plug-in și electrică. Tracțiunea integrală este disponibilă opțional.

Cu noile Transporter și Caravelle, la care se alătură ID. Buzz și ID. Buzz Cargo, dar și versatilul Multivan și noul California (bazat pe Multivan), Volkswagen Vehicule Comerciale oferă o soluție optimă pentru fiecare client. Transporter este disponibil ca furgon, van Plus (cabină cu două rânduri de scaune și zonă cargo, pentru transportul combinat de mărfuri și pasageri), Kombi (pentru transportul de pasageri) și cu cabină dublă (platformă cu ampatament lung). Versiunile Kombi și van sunt disponibile opțional cu acoperiș înălțat și ampatament extins.

Caravelle reprezintă o variantă mai exclusivistă, fiind dezvoltat special pentru transportul comercial de pasageri. Vehiculul cu nouă locuri va fi oferit ca versiune entry-level, cu o specificație de echipare medie, sau ca versiune de vârf (Style). Caravelle este disponibil și cu ampatament extins.

Pe lângă cele mai recente motoare turbodiesel (TDI) – 81 kW (110 CP), 110 kW (150 CP) și 125 kW (170 CP) – noile modele vor fi disponibile atât cu propulsie hibrid plug-in (eHybrid), cu o putere de 171 kW (232 CP), cât și complet electrică, având puteri de 100, 160 și 210 kW și o capacitate netă a bateriei de 64 kWh. În plus, va exista o versiune electrică având putere redusă și o baterie mai mică pentru livrările urbane.

Modelele TDI și eHybrid vor fi dotate cu tracțiune față, iar sistemul de tracțiune integrală 4MOTION este disponibil opțional pentru versiunile TDI începând de la 150 CP. Modelele complet electrice vor avea tracțiune spate, iar o versiune cu tracțiune integrală este anunțată pentru o dată ulterioară. Vehiculul TDI de 170 CP este echipat standard cu o cutie de viteze automată cu opt trepte, care este disponibilă opțional și pentru modelul cu motor de 150 CP și echipează standard variantele plug-in hybrid și electrice.

Interior nou cu câteva repere tradiționale păstrate

Odată ce pășești în cabină, o mulțime de noutăți și inovații îți atrag atenția. A șaptea generație nu mai este pornită cu cheia, ci de la butonul de pornire de lângă panoul digital de bord cu dimensiune de 12 inch. Volanul multifuncțional standard este echipat cu butoane clar aranjate, care includ și comenzi pentru sistemul infotainment.

Maneta frânei de mână a fost înlocuită cu un comutator amplasat în centrul bordului. Ca noutate, maneta de selectare a coloanei de direcție economisește spațiu în versiunile automate. Suporturile mari pentru pahare din consola centrală – care a fost deplasată înainte – precum și suporturile suplimentare pentru pahare și compartimentele practice de depozitare din partea de sus a panoului de bord ușurează munca de zi cu zi. O caracteristică distinctă a furgonetelor Bulli o reprezintă panoul de bord înalt și aerisit, poziția înaltă a scaunului șoferului și ergonomia tuturor comenzilor.

Sistemele electrice de la bord sunt alimentate cu energie prin intermediul diferitelor interfețe, inclusiv prize USB-A, USB-C și 12 V (prize pentru dispozitive de 230 V sunt disponibile ca echipament opțional). În cazul versiunilor diesel, priza de 230 V este întotdeauna amplasată pe cadrul scaunului șoferului. Transporterul cu tracțiune electrică va avea opțional și două prize suplimentare în zona din jurul stâlpilor D. Puterea totală a sistemului de 230 V este de până la 2.300 W, ceea ce înseamnă că există o sursă de alimentare adecvată pentru orice dispozitiv electric.

Dimensiuni generoase și în zona de încărcare

Noul Transporter are 5.050 mm lungime (un plus de 146 mm comparativ cu T6.1). Ampatamentul standard a fost extins cu 97 mm, până la 3.100 mm, iar un ampatament prelungit cu 400 mm este disponibil opțional (lungime totală de 5.450 mm). La 2.032 mm, lățimea exterioară a crescut cu 128 mm față de modelul precedent (fără oglinzi exterioare). Distanța maximă între roți a fost mărită cu 148 mm, până la 1.392 mm, ceea ce facilitează încărcarea europaleților. Lungimea compartimentului de marfă pentru Transporter cu ampatament normal este de 2.602 mm, iar în cazul modelului cu ampatament extins ajunge la 3.002 mm.

Datorită lungimii, lățimii și ampatamentului crescute, Volkswagen Vehicule Comerciale a reușit să mărească semnificativ capacitatea de încărcare a noului Transporter, cel mai mare volum de depozitare al versiunilor cu ampatament normal fiind acum de 5,8 m3. În cazul modelelor cu ampatament lung și acoperiș înalt, volumul util crește până la 9 m3. De precizat că Transporter poate fi echipat cu până la șase locuri în habitaclu și diferite compartimente despărțitoare.

În varianta cu acoperiș normal, înălțimea este mai mică de 2 m, ceea ce îi permite să intre în toate parcările convenționale cu mai multe etaje. Cu un diametru de întoarcere de numai 11,8 m (ampatament normal), vehiculul poate negocia virajele strânse fără efort. Sarcina utilă maximă este de până la 1,33 t și, în plus, Transporter poate tracta remorci cu o greutate de până la 2,8 t, în funcție de variantă (cu 300 kg mai mult decât predecesorul său).

Volkswagen Vehicule Comerciale a extins pachetul de echipamente standard pentru noile sale modele Transporter, incluzând faruri LED, blocuri de lumini din spate pe LED, frână de parcare electronică având funcție Auto Hold, instrumente digitale de 12 inchi (Digital Cockpit), sistem de infotainment (inclusiv DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, servicii online și ecran tactil de 13 inchi), volan multifuncțional, sistem Keyless Start, senzor de ploaie, Lane Assist, frânare de urgență autonomă și afișaj dinamic pentru semne rutiere.

Furgoneta este echipată standard cu perete despărțitor, în timp ce Kombi – echipat cu geamuri în spate – dispune de trei scaune individuale pe al doilea rând și sistem audio cu șase difuzoare în loc de patru.

Caravelle în detaliu

Caravelle este alegerea ideală pentru minibus sau shuttle-bus. Versiunea entry-level oferă deja o banchetă detașabilă cu trei locuri pe al treilea rând ca standard, pentru o capacitate totală de transport nouă locuri. În comparație cu Transporter, Caravelle vine cu o tapițerie rafinată a scaunelor, airbag-uri laterale și tip cortină în cabină și un sistem audio cu zece difuzoare. Nivelul de echipare mediu este îmbunătățit de caracteristici precum bare de protecție, carcase personalizate ale oglinzilor exterioare și mânerele ușilor vopsite în culoarea caroseriei, sistem de aer condiționat, cotiere pentru scaunul șoferului, un scaun al pasagerului din față reglabil pe înălțime, cu reglarea suportului lombar și cotiere potrivite, ornamente decorative unice, trei porturi USB suplimentare în habitaclu și jante din aliaj de 16 inch.

Stilul Caravelle poate fi recunoscut la exterior după partea frontală distinctă, cu o bandă contrastantă întunecată, care include o bandă cromată integrată. Decorația cromată este continuată cu farurile cu matrice LED, care conțin și funcția de lumină de viraj și de lumină pentru vreme nefavorabilă. În comparație cu versiunea Life, alte caracteristici ale Caravelle Style includ grupuri de lumini spate cu LED-uri cu o semnătură luminoasă personalizată, sticlă de confidențialitate în spate și jante din aliaj de 17 inch. De asemenea, standard sunt oferite sistemul de blocare și pornire fără cheie, oglinzi exterioare pliabile electric, scaune cu tapițerie din piele bicoloră, aplicații distinctive în interior, volanul multifuncțional din piele, consola centrală mare cu suporturi pentru pahare, un aparat de aer condiționat automat cu trei zone și panou de comandă suplimentar pentru zona din spate, precum și jaluzele de la al doilea rând de scaune. Caravelle poate fi rafinat opțional cu detalii precum un acoperiș panoramic mare și un sistem de sunet Harman Kardon cu 14 difuzoare (inclusiv subwoofer).

PanAmericana, pentru aplicații off-road

A patra generație a Transporterului a fost disponibilă cu un pachet de echipamente PanAmericana începând din 2001. Odată cu a cincea generație, PanAmericana a devenit o versiune independentă, exclusivă a modelului, care se păstrează și după lansarea celei de-a șaptea generații a liniei de produse.

La exterior, noul PanAmericana este recunoscut prin ornamentele sale robuste pentru toate terenurile, de la pragurile laterale și pasarelele roților, barele de protecție granulate concepute pentru condiții dificile și o grilă vopsită a radiatorului. Foliile protejează, de asemenea, capacul portbagajului sau ușile aripilor din spate în zona inferioară.

În interior, această dubă întâmpină șoferul și pasagerii cu încrustații iluminate din oțel inoxidabil pentru trepte, aplicații de culoare neagră lucioasă în panoul de bord și mânere interioare din crom pentru uși. Alte caracteristici distinctive includ tapițerii exclusive pentru scaune, cu inscripții PanAmericana încorporate în spătare, precum și cusături contrastante din punct de vedere al culorii.

Caravelle PanAmericana este echipat standard cu noile jante din aliaj Indianapolis de 19 inch (în negru cu finisaj diamantat), care sunt disponibile opțional și pentru PanAmericana Transporter. Tracțiunea integrală 4MOTION, disponibilă de asemenea ca echipare opțională, completează perfect caracterul și gama de aplicații ale ambelor versiuni PanAmericana.

Noul Transporter Furgon, disponibil pentru comenzi în România

Prețul de pornire pentru noul VW Transporter furgon este 32.038 de euro + TVA pentru T7 Furgon KR 2.0 TDI 81 kW, cu cutie manuală de viteze cu șase trepte. În primul trimestru al anului viitor se va da startul vânzărilor și pentru variantele Furgon Plus (cu până la șase locuri) și pentru Kombi, inclusiv pentru versiunile cu propulsie electrică și baterii.

În ceea ce privește Caravelle, vânzările se așteaptă să înceapă la finele acestui an.

Articole similare