Tradiționalul brad de Crăciun luminează Piața Sfântul Petru din Vatican începând cu 7 decembrie. Compania italiană de transport special Santoni ridicase în prealabil bradul înalt de aproximativ 29 m cu camionul său MAN TGS cu semiremorcă specială de la Ledro, în provincia Trento din nordul Italiei, la 650 km distanță. În pădurile de acolo, bradul de Crăciun a fost selectat cu grijă dintre brazii care au fost tăiați în conformitate cu criterii stricte de durabilitate. Aceștia sunt certificați PEFC, care garantează gestionarea durabilă a pădurilor. Din cauza dimensiunilor enorme ale bradului, care a fost asigurat pentru transport cu plase și frânghii, combinația specială de transport cu tractorul său nou MAN TGS 26.540 6X2 avea o lungime totală de 34 m și o lățime de aproximativ 3,5 m și, prin urmare, a trebuit să facă cea mai mare parte a călătoriei spre Roma în timpul orelor de noapte, când traficul era mai redus.
„A fost o combinație extraordinară faptul că acest transport foarte special a coincis cu prima călătorie oficială a noului nostru MAN TGS 26.540”, spune directorul general Giacomo Santoni, care a fost implicat în această sarcină specială cu echipa sa încă de la început, de la tăierea bradului de Crăciun și sprijinirea tăietorilor de lemne cu macaraua proprie a companiei până la transportul la Roma: „Desigur, mi-am dorit foarte mult să mă așez și eu la volan. În primul rând, pentru că am ales personal acest vehicul. În al doilea rând, pentru că nu a fost un transport de rutină. Am fost foarte ușurat că totul a decurs fără probleme – pentru că am simțit povara responsabilității. În același timp, m-am simțit îndreptățit în alegerea camionului.”
MAN TGS 26.540 6×2 este echipat cu cel mai recent motor D26 Euro 6e, un motor fiabil de 12,4 litri cu șase cilindri cu o putere maximă de 540 CP (397 kW) și un cuplu de 2.650 Nm. De asemenea, acesta dispune de cea mai recentă generație a cutiei de viteze automatizate MAN TipMatic, de un retarder și de o priză de putere pentru sistemul hidraulic special, care a fost fabricat cu „grijă la comandă” de Alpi Gru din Trento. O altă caracteristică specială a acestui vehicul este a cincea roată de cuplare, care poate fi reglată în poziție longitudinală. Aceasta nu numai că permite combinarea cu diferite tipuri și lungimi de semiremorci, dar ajută și la optimizarea distribuției sarcinii pe axe. O cerință specială a Santoni a fost montarea a două inele de ancorare pe bara transversală frontală de sub grila radiatorului, folosite pentru atașarea stabilă a frânghiilor de tractare.
„Mi-am dorit foarte mult acest MAN TGS 26.540”, spune Giacomo Santoni. „Am avut deja o experiență bună cu un alt MAN TGS pe care l-am cumpărat în urmă cu șapte ani. Acesta este echipat cu tracțiune față HydroDrive, ceea ce îl transformă într-un vehicul eficient cu tracțiune integrală. Acel vehicul face încă parte din flota noastră, iar după experiența bună am decis să optăm pentru acest TGS. Noua serie are o cabină modernizată, care este și mai spațioasă și confortabilă – lucru pe care l-am putut vedea cu ochii mei în această călătorie lungă.”