Mercedes-Benz valorifică și mai mult puterea inteligenței artificiale (AI) pentru a extinde capabilitățile Asistentului Vocal MBUX cu o nouă funcție de cunoștințe generale. Folosind AI, acesta poate oferi acum răspunsuri actualizate la întrebări bazate pe cunoștințe generale, inițiind o căutare prin Microsoft Bing. Ulterior, sistemul creează răspunsuri în limbaj natural folosind ChatGPT prin Microsoft Azure OpenAI Service. Anul trecut, Mercedes-Benz a fost unul dintre primii producători auto care a introdus ChatGPT ca program beta în SUA, iar acum aduce această funcționalitate în vehiculele de serie pentru prima dată.
De exemplu, utilizatorii pot întreba despre premiile Grammy câștigate de un artist, iar sistemul, „conștient de context,” poate răspunde la întrebări suplimentare fără a repeta informațiile inițiale. Acest nivel de inteligență contextuală oferă o experiență interactivă și captivantă, consolidând funcționalitatea deja extinsă a Asistentului Vocal MBUX, care răspunde la întrebări despre vreme, știri, sport sau bursă.
„Prin adǎugarea unei funcții de cunoștințe bazate pe inteligență artificială în Asistentul Vocal MBUX, le oferim clienților o modalitate mai simplă și captivantă de a interacționa cu vehiculul lor. Software-ul nostru AI inovator colaborează perfect cu ChatGPT și Bing, folosind Microsoft Azure OpenAI Service, pentru a furniza informații într-un mod complet nou. Acest pas marchează încă un progres în direcția unei experiențe hiper-personalizate pentru utilizatori în mașinile lor”, a declarat Markus Schäfer, Member of the Board of Management of Mercedes-Benz Group AG, Chief Technology Officer, Development & Procurement.
Noua funcție este integrată direct în Asistentul Vocal MBUX. Pasagerii pot activa asistentul la fel ca înainte, spunând „Hey Mercedes”, ceea ce face utilizarea intuitivă și asigură o experiență de condus sigură, complet hands-free. Alternativ, aceștia pot folosi butonul dedicat de pe volan pentru a porni asistentul. Pentru a oferi mai multă funcționalitate, istoricul conversațiilor este stocat timp de până la o oră, permițând utilizatorilor să pună întrebări suplimentare fără a repeta informațiile anterioare.
Funcția este disponibilă ca actualizare gratuită pentru peste trei milioane de vehicule echipate cu sistemul de infotainment MBUX. Inițial, aceasta va fi oferită în trei limbi: germană, engleză britanică și engleză americană. Utilizatorii din alte regiuni pot schimba limba sistemului pentru a testa noua funcție.
Inteligența artificială avansată garantează confidențialitatea datelor în orice moment
Prin această nouă funcționalitate, Mercedes Benz folosește modelele AI generative de top oferite de Azure OpenAI Service, susținute de securitatea, confidențialitatea și fiabilitatea platformei cloud Azure. Mercedes Benz păstrează controlul complet asupra proceselor IT din fundal. Toate datele colectate prin comenzi vocale sunt stocate în Mercedes Benz Intelligent Cloud, unde sunt anonimizate și analizate.
Pentru a reduce riscul ca utilizatorii să acceseze conținut dăunător, ilegal sau controversat, Mercedes-Benz a implementat un instrument de evaluare a riscurilor care analizează răspunsurile sistemului și identifică cele mai bune practici pentru a reduce posibilitatea apariției unor răspunsuri nocive.