Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Producătorii de autovehicule din UE solicită măsuri urgente pentru normele de emisii de CO2 până la sfârșitul anului 2024

Producătorii europeni de autoturisme și vanuri solicită factorilor de decizie din UE să creeze claritate pentru locuri de muncă și investiții înainte de sfârșitul anului, pentru a sprijini tranziția ecologică în loc să o împiedice și pentru a evita prejudicii inutile pentru competitivitatea Europei.

Industria europeană își menține angajamentul față de obiectivul UE de neutralitate climatică pentru 2050 și față de trecerea la mobilitatea cu emisii zero. Cu toate acestea, având în vedere că noile limite ale emisiilor de CO2 pentru autoturisme și camionete intră în vigoare în 2025, producătorii de automobile sunt singurii care suportă consecințele dăunătoare în cazul în care obiectivele nu sunt atinse.

Luca de Meo, președinte al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) și CEO al Grupului Renault: „În lipsa unei declarații politice clare din partea Comisiei Europene până la sfârșitul anului 2024, așa cum au solicitat, de asemenea, guvernele german, francez, italian și alte guverne europene, industria auto riscă să piardă o capacitate de investiții de până la 16 miliarde EUR, fie prin plata unor penalități, fie prin reducerea producției, fie prin punerea în comun cu concurenții străini sau prin vânzarea în pierdere a vehiculelor electrice. Așteptarea începerii dialogului strategic al Comisiei privind viitorul industriei automobilelor sau a revizuirii din 2026 a legislației privind CO2 nu este o opțiune, oricât de binevenite și necesare ar fi ambele. Producătorii au nevoie de claritate acum pentru a finaliza strategiile de conformitate, pentru a încheia acorduri de punere în comun și alte dispoziții pentru 2025.”

Spre deosebire de acum patru ani, îndeplinirea obiectivelor mai stricte de reducere a emisiilor de CO2 necesită, de data aceasta, interacțiunea perfectă a factorilor aflați sub controlul direct al producătorilor și dincolo de acesta. Obiectivele de reglementare și oferta de automobile nu sunt suficiente; tranziția trebuie să fie determinată și de piață. Cu toate acestea, vânzările de vehicule electrice stagnează în prezent la o cotă de piață de aproximativ 13% sau cu 10 puncte procentuale sub nivelul necesar, iar acest decalaj este prea mare pentru a fi recuperat la timp. O declarație de sprijin promptă și lipsită de ambiguitate în acest moment crucial al tranziției este esențială pentru a asigura competitivitatea și locurile de muncă de-a lungul lanțului valoric.

„Într-un sistem care funcționează bine, plata penalităților ar trebui să fie excepția, nu regula. Iar evitarea sancțiunilor ar trebui să se bazeze pe principii economice solide, nu să provoace prejudicii”, a declarat De Meo. „Membrii ACEA s-au angajat să investească 250 de miliarde de euro în tranziția către o mobilitate ecologică și, la fel ca toți ceilalți, ne dorim ca aceasta să aibă succes. Din păcate, evaluarea sinceră trebuie să fie că tranziția nu se desfășoară conform planului și că menținerea rigidității juridice duce la daune potențial ireversibile. Flexibilitatea juridică, în schimb, va menține fluxul de investiții și tranziția pe drumul cel bun.”

Opțiunile actuale discutate pentru reducerea sarcinii de conformare, cum ar fi introducerea treptată sau conformarea medie multianuală, nu modifică obiectivele privind CO2 sau ambițiile globale ale UE în materie de climă, ci abordează realități ale pieței care nu pot fi controlate de producători – tensiuni comerciale, creșterea costurilor de producție, creșterea lentă a infrastructurii de încărcare și scăderea subvențiilor pentru achiziții. De asemenea, aceste opțiuni sunt deja cunoscute în legislația UE (de exemplu, pentru vehiculele mai grele, cum ar fi camioanele și autobuzele) și sunt utilizate în alte jurisdicții importante cu legislație privind reducerea emisiilor de CO2.

Articole similare

Ad