In cadrul conferintei „Supply Chain & Logistics Expo & Forum“, organizata de BusinessMark, subiectele precum inteligenta artificiala si machine learning a fost abordate de Alexandru Jijian, Customer Experience Presales, Team Leader, SAP CEE. „Conceptul de intelligent entreprise cuprinde atat alinierea proceselor pe orizontal (la nivel de client), cat si pe vertical (la nivel de contabilitate si gestiune). Toate procesele vor fi trecute printr-un layer care opereaza la nivel de inteligenta artificiala si se vor implementa automat pe baza input-ului colegilor din companie. Vorbim despre un layer care are componenta de customer experience si people management. In acelasi timp, e important de monitorizat si de avut in vedere o viziune holistica, pentru ca rezolvarea unei probleme poate genera de cele mai multe ori o alta problema.“ In ceea ce priveste tehnologia chatbots, Alexandru Jijian este de parere ca „in afara de pietele extrem de bine dezvoltate, care au putere lingvistica asupra comunicarii, e destul de dificila dezvoltarea unui chatbot fara o investitie masiva.“
In acelasi context, Laurentiu Cioiniac, Site Logistic Manager, Bergenbier, a adus in discutie impactul automatizarii in structura de personal. „Tendinta de automatizare este din ce in ce mai pronuntata, dictata de nevoia de a duce produsul cat mai repede in piata, de cresterea calitatii produselor, dar si de constrangerile de cost. Insa automatizarea depinde de modelul de business, dar si de constrangerile formatului, in cazul companiilor care au deschis afacerea cu mult timp in urma.“ Laurentiu Cioiniac mai subliniaza faptul ca automatizarea proceselor HR cu aplicare on-line si interviuri pe Skype duce la prima selectie a posibililor angajati, deja cu skill-uri ridicate (operare PC, cunostinte pentru utilizarea Internetului).
Mai multe amanunte puteti afla din numarul urmator al revistei Logistica.