Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Lantul de aprovizionare trebuie sa se reinventeze

 

Lantul traditional de aprovizionare este o tapiserie construita pe o retea analogica invechita. Acest model de lant de aprovizionare, invechit pur si simplu, nu poate sa adere eficient la cerintele actuale ale pietei in schimbare care deriva din peisajele geopolitice fluctuante si dintr-un sistem de comert mondial in continua evolutie. Astfel, organizatiile care se bazeaza pe lanturile traditionale de aprovizionare nu reusesc sa le optimizeze intr-o maniera holistica.
 

Pentru a se desprinde de modul traditional de functionare si pentru a raspunde nevoilor consumatorilor, cat si pentru a depasi volatilitatea pietei, organizatiile trebuie sa adopte tehnologii inteligente, dar sa mentina in acelasi timp un avantaj inovativ si competitiv necesar pentru a imbunatati performanta si pentru a oferi clientilor servicii la nivelul asteptarilor.

Pentru a putea adopta solutii inteligente, logisticienii trebuie, in primul rand, sa identifice care sunt problemele cu care se confrunta in cadrul lantului de aprovizionare traditional. Primul risc este generat de volatilitatea pietei.

In multe cazuri, brandurile noi de nisa vin cu provocari noi pentru leaderii traditionali prin utilizarea unor tehnologii care le ofera clientilor o experienta mai atractiva. De exemplu, Amazon a castigat teren in fata competitorilor pe piata americana de produse alimentare prin achizitia Whole Foods, oferind astfel clientilor sai servicii noi. Acum, comerciantii cu traditie incearca sa recupereze prin dezvoltarea unor competente noi.

Aceste dinamici sporesc exponential complexitatea lantului de aprovizionare cu impact asupra costurilor si riscurilor pentru organizatii. Astfel, lanturile de aprovizionare blocate in modelele traditionale se confurnta cu erodarea marjelor si investesc la randul lor in capacitati noi care le vor permite sa sustina noi modele de afaceri.

Articole similare

Ad