„Interpretarea fortei juridice din Romania cum ca declararea unui interes special sau faptul sa ne noteaza valoarea marfii in documentul CMR agraveaza raspunderea transportatorului in mod automat este cat se poate de falsa. Articolul 41 anuleaza toate clauzele care deroga de la Conventie“, a declarat Alin Dicu. Declararea valorii marfurilor se poate face doar in cazuri exceptionale si doar cu titlu oneros, prin agravarea raspunderii, iar asta aduce de la sine costuri suplimentare de transport, fiind costul in oglinda al unei asigurari Cargo.
„Asigurarea nu are riscuri incluse. Vorbim de raspundere. Sunt doua interese diferite. Interesul meu ca proprietar este sa-mi asigur marfa impotriva tuturor posibilitatilor, fie ca este vina unui tert, a carausului sau forta majora. Interesul meu ca prestator de servicii este sa-mi asigur raspunderea contractuala, pentru care platesc doar daunele ce decurg din contractul de transport, nimic altceva, pentru ca obiectul contractului meu este o marfa identificata prin dimensiune si greutate. Nu transport valori“, a mai explicat reprezentantul Asko Assekuranz. Soferul are datoria se semnaleze in CMR starea marfurilor preluate si trebuie sa se asigure ca a preluat cantitativ marfa din comanda de transport.