Potrivit ACEA, inmatricularile de vehicule comerciale in UE s-au majorat cu 6,9% in octombrie 2018, dupa incetinirea manifestata in luna anterioara. Toate segmentele au raportat performante pozitive. Cu exceptia Italiei (-13,2%), toate pietele majore au inregistrat cresteri, cu Germania in top (+16,9%), urmata de Marea Britanie (+10,9%), Franta (+7,3%) si Spania (+1,7%). In primele zece luni, cresterea a fost de 3,9%, pana la un total de peste doua milioane de vehicule comerciale noi inmatriculate in UE. Spania a inregistrat cea mai mare rata de crestere (+7,9%), urmata de Franta (+ 5,4%) si Germania (+ 5,4%). In schimb, in aceeasi perioada, cererea a scazut in Italia (-2,2%) si in Marea Britanie (-2,2%). In Romania, au fost inmatriculate 21.682 de vehicule comerciale noi, cu 11,3% mai mult fata de perioada similara a lui 2017 (19.476 de unitati).
Pe segmentul vehiculelor comerciale usoare (LCV), de pana in 3,5 t, cererea a crescut cu 6% in octombrie, aproape compensand in intregime pierderile din septembrie. Toate cele cinci piete majore – cu exceptia Italiei (-16,6%) – au inregistrat cresteri substantiale, in special Germania (+15%) si Anglia (+14,1%). Din ianuarie pana in octombrie, cererea de vanuri a crescut cu 3,7% fata perioada similara a lui 2017, in total fiind inregistrate 1,7 milioane de unitati. Privind cele mai mari piete ale UE, Spania (+8,8%), Germania (+6,2%) si Franta (+5%) au continuat sa creasca, in timp ce Italia (-4,5%) si Anglia (-1,6%) s-au contractat, comparativ cu anul trecut.
In Romania, au fost inmatriculate 14.804 de vanuri noi, cu 11,2% mai mult fata de perioada similara a lui 2017 (13.318 unitati).
Pe segmentul vehiculelor comerciale grele (HCV), de peste 16 t, inmatricularile au inregistrat in octombrie o crestere puternica, cu 7,7%. Rezultatele au fost diferite pe cele cinci piete cheie ale UE: cererea a scazut din nou in Spania (-7,3%) si Marea Britanie (-9,9%), insa a crescut semnificativ in Germania (+18,6%), Franta (+13,8%) si Italia (+6,8%). In primele zece luni, cererea de camioane grele a fost puternica, cu 263.356 de unitati noi vandute (+ 5,1% fata de 2017). Marea Britanie (-7,4%) a fost singura piata importanta care a inregistrat un declin, in vreme ce Italia (+11,5%), Franta (+10,2%), Germania (+3,8%) si Spania (+0,6%) au contribuit pozitiv la cresterea economica a UE. In Romania au fost inmatriculate 5.807 de unitati, cu 14,4% mai mult fata de perioada similara a lui 2017.
Pe segmentul vehiculelor comerciale medii (MHCV), intre 3,5 si 16 t, in octombrie inmatricularile au inregistrat cea mai mare crestere din aprilie 2018 incoace (+ 9,6%). Cresterea a fost determinata in mare masura de Germania (+21,5%), Franta (+12,1%) si Italia (+10,9%), toate inregistrand majorari de doua cifre, in timp ce piata din Marea Britanie s-a contractat cu 6,4%, iar cea din Spania cu 5,2%. In primele zece luni, cererea UE de camioane noi a crescut cu 5%, pana la 323.152 de unitati. Italia (+10,2%), Franta (+9,1%), Germania (+3,5%) si Spania (+2,1%) au inregistrat rezultate bune, spre deosebire de Anglia, unde scaderea a fost de 5,1%.
In Romania, au fost inmatriculate 6.021 de unitati, cu 13% mai mult fata de perioada similara a lui 2017.