Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Rețeaua olandeză de energie ar trebui pregătită pentru 1.200.000 de vanuri și 150.000 de camioane electrice

Centrul de informare ElaadNL, în raportul Outlook Logistics 2025, citat de asociația olandeză de transport și logistică TLN, estimează că cererea de energie necesară camioanelor electrice cu baterii și vehiculelor de distribuție va crește în această țară la peste 18 terawați-oră (TWh) în 2050, o valoare cu 10% mai mare decât consumul anual actual.

Punctul de plecare al calculelor din Outlook Logistics 2025 este că vor exista aproape 1,2 milioane de utilitare ușoare și 150.000 de camioane electrice în 2050. În plus, ElaadNL se așteaptă ca de la sfârșitul acestui deceniu vehiculele electrice cu baterii pentru transport de marfă să poată concura cu cele diesel pe aproape toate segmentele de activitate.

ElaadNL folosește datele CBS și informațiile de la operatorii de rețea și se așteaptă ca cea mai mare parte a cererii de energie de la camioane și vanuri să fie în parcurile industriale. Deoarece 75% dintre transportatori au încă o conexiune la scară mică, o parte importantă din aceste conexiuni va trebui consolidată. Pe lângă consolidare, ElaadNL subliniază importanța taxării și a contractelor pe perioadă limitată, care vor permite utilizarea optimă a capacității limitate a rețelei pentru a facilita tranziția.

Dacă cele mai multe vehicule se vor încărca în parcuri industriale, va fi necesară de-a lungul rețelei de drumuri o cantitate mai mică de energie, dar asta nu înseamnă că nu există provocări, mai ales că stațiile, conexiunile la rețea și reglementările nu sunt încă pregătite pentru viitoarea cerere de încărcare de mare putere a camioanelor electrice cu baterii.

În plus, ElaadNL vorbește despre încărcarea inteligentă, care să permită utilizarea conexiunilor disponibile într-un mod cât mai eficient și vehiculele să nu fie obligate să parcurgă kilometri inutili.

Analizând datele din raport, TLN mai subliniază, așa cum a mai făcut-o în trecut, că aceste conexiuni și contracte de energie trebuie să propună un preț viabil și că, atâta timp cât sunt transportatori care aleg din proprie inițiativă să folosească vehicule electrice în afara zonelor cu emisii zero, este nevoie de acorduri cu clienții cu privire la costurile suplimentare.

Sursă foto: DAF

Articole similare

Ad