Ad
Ad
Ad
Ad

Taxele de drum din Spania vor crește în 2025, dar vor fi compensate prin subvenții

Ministerul Transporturilor și Mobilității Durabile din Spania a aprobat actualizarea tarifelor de trecere pe autostrăzile de stat aflate în concesiune administrativă, măsură care a intrat în vigoare de la 1 ianuarie. Creșterea tarifelor va varia între 3,84% și 5,45%, în funcție de caracteristicile fiecărei concesiuni, și reflectă ajustările cauzate de inflație și eliminarea treptată a măsurilor excepționale implementate anterior pentru limitarea creșterilor de preț.

Lista autostrăzilor afectate include AP-51, AP-61, AP-6, AP-53, AP-66, AP-7 (Alicante-Cartagena și Málaga-Guadiaro), AP-68, AP-71, AP-9 și AP-46. În cazul autostrăzilor gestionate de Sociedad Estatal de Infraestructuras de Transporte Terrestre (SEITT), precum R-3/R-5, R-2, R-4, M-12, AP-7 (șoseaua de centură din Alicante), AP-7 (Cartagena-Vera), AP-36 (Ocaña-La Roda) și AP-41 (Madrid-Toledo), majorările vor fi de 2% pentru vehiculele fără dispozitive electronice și de aproximativ 5% pentru cele echipate cu astfel de dispozitive.

Guvernul spaniol a implementat măsuri pentru a reduce impactul acestor creșteri, asigurând subvenții care vor limita majorările de tarife. Fără aceste subvenții, taxele de trecere ar fi crescut între 5,98% și 7,72%. Prin aplicarea acestor reduceri, utilizatorii autostrăzilor vor economisi aproximativ 22 de milioane de euro.

Pe anumite autostrăzi concesionate, cum ar fi AP-71, AP-46, AP-51, AP-61, AP-7 Málaga-Guadiaro și AP-7 Alicante-Cartagena, vor continua să se aplice reduceri pentru utilizatorii frecvenți și în anumite intervale orare. În cazul AP-9, unde din 2021 au fost introduse reduceri suplimentare, aceste bonusuri au fost majorate din ianuarie pentru a sprijini și mai mult utilizatorii obișnuiți.

Vehiculele grele de marfă vor beneficia de bonusuri suplimentare pe anumite tronsoane, în special pe autostrăzile AP-66 și AP-68. Aceste măsuri vor reduce costurile totale pentru transportatori cu aproximativ 2,7 milioane de euro, facilitând astfel traficul de marfă și menținerea competitivității sectorului.

Această actualizare a tarifelor urmărește să echilibreze creșterea costurilor de întreținere a infrastructurii rutiere cu politici de subvenționare și reduceri, menținând un impact controlat asupra utilizatorilor. Prin aceste măsuri, guvernul spaniol își propune să asigure sustenabilitatea rețelei rutiere, respectând totodată reglementările europene privind transportul rutier și taxarea drumurilor.

Articole similare

Ad