Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Toyota devine cea mai valoroasă marcă auto din lume

Toyota a devansat Mercedes-Benz și Tesla, devenind cea mai apreciată marcă auto din lume, conform celui mai recent raport Automotive Industry 2025 realizat de compania de consultanță Brand Finance, lider în evaluarea mărcilor.

Brandul Toyota a urcat cu 23%, ajungând la 64,7 miliarde USD, datorită vânzărilor puternice și concentrării strategice pe vehiculele hibride. În timp ce alte mărci se luptă cu tranziția către vehiculele complet electrice (VE), accentul pus de Toyota pe autovehiculele hibride a avut succes în rândul clienților care caută eficiența consumului de combustibil cu toate provocările infrastructurale ale implementării VE. Capacitatea brandului de a-și optimiza producția și de a-și menține profitabilitatea în pofida creșterii costurilor a materialelor i-a consolidat poziția de lider, în timp ce gestionarea lanțului de aprovizionare bazată pe inteligență artificială și un mix de produse puternic au contribuit la creșterea continuă.

Tesla a scăzut cu 26%, generând 43 de miliarde USD, ceea ce clasează brandul pe locul al treilea în clasament. Această scădere se datorează eșecului de a îndeplini așteptările privind veniturile, concurenței sporite în sectorul EV și reducerilor de prețuri pe piețele-cheie, în special în China. De asemenea, Tesla s-a confruntat cu provocările structurilor politice, inclusiv cu presupusa reducere a subvențiilor pentru vehiculele electrice în SUA sub administrația Trump.

Mercedes-Benz a scăzut, de asemenea, cu 11%, la 53 miliarde USD. Constructorul auto german a revizuit obiectivele privind veniturile și așteptările privind marja de profit în 2024, deoarece încetinirea pieței chineze a afectat performanța financiară generală.

Ferrari a generat cea mai rapidă creștere a valorii în sectorul auto, cu 36% mai mult, ajungând la 14,4 miliarde USD. Succesul mărcii a fost determinat de strategia de menținere a exclusivității, de modelele cu marjă mare de profit și de cererea globală puternică. Ferrari continuă să se extindă prin sponsorizări importante în Formula 1, parteneriate premium pentru stilul de viață și prin concentrarea pe tehnologia hibridă, în contextul tranziției către neutralitatea carbonului până în 2030. Conducerea companiei este, de asemenea, un factor-cheie al succesului, CEO-ul Benedetto Vigna ocupând locul 4 în Brand Finance’s Brand Guardianship Index – fiind unul dintre cei mai buni CEO clasați din sectorul auto. Abordarea prudentă a Ferrari față de piața chineză, cu o expunere maximă de 10%, a contribuit, de asemenea, la îndepărtarea mărcii de fluctuațiile cheltuielilor de lux, menținând profitabilitatea puternică chiar și în timpul recesiunilor economice.

“Industria auto se află la o răscruce de drumuri. Vânzările globale de vehicule electrice continuă să crească, în timp ce creșterea a încetinit pe piețele-cheie precum SUA și Europa. Incertitudinea politică, reglementările în schimbare și provocările lanțului de aprovizionare schimbă strategiile în întreaga industrie. Între timp, China a devenit cel mai mare exportator de automobile din lume, folosindu-și poziția dominantă în producția de baterii pentru vehicule electrice și prețurile competitive din punctul de vedere al costurilor pentru a câștiga cote de piață. Producătorii auto tradiționali trebuie să-și găsească un echilibru între menținerea profitabilității actuale și investițiile în tehnologia care va modela viitorul mobilității.”,

a precizat Alex Haigh, Managing Director Asia-Pacific.

Brand Finance publică, de asemenea, o nouă cercetare privind sectorul pieselor auto, un sector care se confruntă cu pierderea locurilor de muncă și cu lipsa semiconductorilor. Bosch își păstrează poziția de cel mai valoros brand, cu o valoare a mărcii de 7,3 miliarde de dolari. Brandul se concentrează pe tehnologia inteligentă a anvelopelor, standardizarea cipurilor auto și extinderea regională în India.

În fiecare an, compania de consultanță Brand Finance, lider în evaluarea mărcilor, analizează aproximativ 6.000 de mărci printre cele mai mari din lume și publică peste 100 de rapoarte din toate sectoarele și țările. În raportul Brand Finance Automotive Industry 2025 sunt incluse primele 100 dintre cele mai valoroase și mai puternice mărci auto din lume și primele 25 de mărci de piese auto.

Valoarea acestora rezultă din beneficiul economic net pe care proprietarul unei mărci l-ar obține prin licențierea mărcii pe piața liberă. Puterea mărcii reprezintă eficiența în performanța unei mărci din punct de vedere al măsurilor intangibile în raport cu concurenții săi. Clasamentul complet, informații suplimentare, grafice, mai multe informații privind metodologia și definițiile termenilor cheie sunt disponibile în raportul Brand Finance Automotive Industry 2025.

Articole similare

Ad