Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Renault Trucks și Schwing-Stetter prezintă o soluție inovatoare pentru transportul de beton decarbonizat

Extinderea tehnologiei bateriilor electrice către noi aplicații profesionale necesită dezvoltarea de soluții adaptate. Transportul de beton, care necesită o sarcină utilă ridicată, este direct influențat de greutatea bateriei. Pentru a reconcilia eficiența operațională, performanța economică și imperativul decarbonizării, Renault Trucks și carosierul german Schwing-Stetter au dezvoltat o dublă inovație: un Renault Trucks E-Tech C cu cinci axe, echipat cu un mixer complet electric, capabil să transporte până la 10 m3 de beton.

Acest vehicul va fi prezentat în exclusivitate la standul Schwing Stetter în cadrul următoarei ediții a târgului Bauma, care va avea loc între 7 și 13 aprilie 2025, la München.

Constructorul francez Renault Trucks, un pionier al electromobilității care oferă cea mai extinsă gamă de soluții de transport decarbonizate de pe piața europeană, și carosierul german Schwing-Stetter, un lider în domeniul sistemelor de transport de beton, și-au unit expertiza. Împreună, ei au dezvoltat o soluție 100% electrică, oferind o alternativă cu emisii zero pentru profesioniștii din industria construcțiilor.

Renault Trucks E-Tech C 10×4: Manevrabilitate și sarcină utilă optimizate

Transportul betonului necesită o sarcină utilă ridicată atât din motive tehnice, cât și economice. De exemplu, un camion diesel echipat cu o betonieră convențională poate transporta până la 8 m3 de beton în majoritatea țărilor europene, în funcție de reglementările naționale. Trecerea la electric, din cauza greutății bateriei, reduce această capacitate. Pentru a face față acestei probleme, Renault Trucks a conceput un model unic cu cinci axe: Renault Trucks E-Tech C 10×4, capabil să transporte până la 10 m3 de beton.

În ciuda faptului că are o axă suplimentară, acest camion păstrează o manevrabilitate excelentă, ceea ce este esențial pentru navigarea în mediile urbane și accesul la șantierele de construcții restrânse. Datorită unei arhitecturi reproiectate – inclusiv repoziționarea verticală a bateriilor în spatele cabinei – spațiul eliberat de șasiu permite un ampatament scurt și o rază de întoarcere redusă.

O soluție competitivă și decarbonizată

În plus, Schwing Stetter a dezvoltat o betonieră complet electrică, alimentată direct de bateriile autocamionului. Această soluție integrată permite emisii zero de CO2 în timpul funcționării.

Cu o autonomie de până la 140 km cu o încărcare intermediară de 45 de minute (sau 110 km cu o singură încărcare), acest camion poate efectua patru călătorii zilnice de 35 km, o distanță bine adaptată rutelor tipice dintre fabricile de beton și șantierele de construcții. Renault Trucks își sprijină clienții în alegerea numărului corect de baterii și în optimizarea strategiei de încărcare, evitând supradimensionarea care ar putea reduce capacitatea de încărcare utilă, crește costurile totale de exploatare și mărește amprenta ecologică.

Datorită dimensionării optime a bateriilor, creșterii capacității de încărcare utilă și reducerii costurilor energetice, acest nou vehicul electric asigură un cost competitiv pe metru cub de beton transportat în comparație cu modelele diesel, respectând în același timp cele mai stricte reglementări de mediu.

Renault Trucks E-Tech C 10×4 va fi disponibil în Elveția, Irlanda, Olanda, Luxemburg, Finlanda, Slovacia, unde reglementările permit camioanelor rigide cu cinci axe să opereze până la 42 de tone (sub rezerva legislației naționale). Renault Trucks militează pentru armonizarea reglementărilor europene în vederea accelerării adoptării tehnologiei electrice pentru transportul betonului.

Prin această inovație comună, Renault Trucks și Schwing Stetter își reafirmă angajamentul de a decarboniza transportul, răspunzând în același timp cerințelor de productivitate și competitivitate ale industriei betonului.

Renault Trucks E-Tech C 10×4, echipat cu malaxorul electric Schwing Stetter, va fi prezentat în exclusivitate la standul SCHWING Group în cadrul următoarei ediții a târgului Bauma, care va avea loc între 7 și 13 aprilie 2025, la München.

Articole similare

Ad