
Odată cu revoluția electromobilității, Kia a simțit că există oportunitatea de a reveni în stil mare pe piața utilitarelor construite pe platformă de autoturism. Și dacă bătrâna Kia Pregio nu a convins publicul european pretențios, sud-coreenii speră să schimbe jocul cu noua generație de autovehicule comerciale ușoare comercializate sub denumirea PBV. Primul model bazat pe noua arhitectură electrică modulară (GMP.S) de tip skateboard – PV5 – a fost lansat în cadrul Kia EV Days care a avut loc la Barcelona în această săptămână, și unde s-au lansat, în același timp, și alte modele sedan și SUV, care împărtășesc aceeași platformă electrică, ceea ce permite Kia să producă, pentru mai multe industrii, autovehicule electrice ușor adaptabile, eficiente și la costuri avantajoase. De altfel, noua utilitară Kia derivată din autoturism va fi urmată de alte două versiuni mai mari, toate fiind construite cu propulsie exclusiv electrică. Kia va ataca agresiv piața europeană de utilitare cu acest prim furgon electric construit cu tehnologie avansată la un preț extrem de atractiv: circa 30.000 de euro fără TVA pentru versiunea de bază.
Primul model de utilitară Kia lansat pe piață, PV5, este disponibil în trei variante – pentru transport pasageri, furgon și șasiu cabină – toate construite pe platforma electrică „E-GMP.S” cu o arhitectură tip skateboard, cu baterii care permite combinații flexibile de caroserii diferite. Aceasta se bazează pe platforma electrică dezvoltată în cadrul grupului Hyundai, având în centru arhitectura modulară integrată (IMA), care standardizează componente esențiale precum bateriile și motoarele.
PV5 este disponibil ca versiune pentru pasageri, furgon și conversii din fabrică șasiu-cabină sau vehicule adaptate pentru transportul persoanelor cu dizabilități.





Fabrica de caroserii adăugată noii uzine moderne de fabricație pe platforma PBV (Platform Beyond Vehicle) produce și versiuni carosate cu cabină pentru echipaj, cu platformă cu descărcare laterală, versiune box de volum sau frigorifică. Pentru transport de pasageri Kia oferă modelul Prime (bazat pe Passenger, dar cu mai multe echipări) și Light Camper.
PV5 Cargo poate fi livrat în trei specificații: Standard, Long și cu acoperiş înălţat. Acesta din urmă este disponibil și în versiunea Walk-Through, ceea ce îl face alegerea optimă pentru curieri şi distribuţie multi-drop. Acesta oferă un spațiu de încărcare maxim de 5,1m3, fiind capabil să transporte doi europaleți o dată. Astfel, utilitara Kia este foarte competitivă din punct de vedere al capacității de încărcare comparativ cu vanurile tradiționale construite pe platforma unor modele de autoturisme.
Specificația Standard cu acoperiș înălțat oferă o consolă suplimentară pe acoperiș în timp ce funcționalitatea V2L îmbunătățește eficiența.
Specificațiile Standard și Long sunt proiectate cu o dispunere cu două locuri în faţă, existând opţional şi posibilitatea de a monta o banchetă dublă. Versiunea cu două scaune în faţă dispune de un perete despărțitor cu ușă pentru un acces mai ușor la zona de încărcare, după rabatarea scaunului pasagerului.


Kia PV5, disponibilă exclusiv electric
Toate versiunile Kia PV5 sunt alimentate de o baterie NCM de 51,5 kWh sau 71,2 kWh, cu o opțiune suplimentară de baterie LFP de 43,3 kWh pentru PV5 Cargo. Aceasta antrenează un motor frontal de 120 kW care produce un cuplu de 250 Nm. Atunci când este echipat cu bateria de 71,2 kWh, PV5 Passenger atinge o autonomie de până la 400 km. Kia PV5 oferă un timp de încărcare rapidă de la 10% la 80% de 30 de minute .
PV5 încorporează un sistem de baterii „cell-to-pack”, care elimină nevoia de module prin integrarea directă a celulelor în pachetul de baterii, ceea ce duce la îmbunătățirea eficienței energetice.
Adițional, funcționalitatea V2L (Vehicle to Load) din zona de încărcare permite utilizatorilor să alimenteze orice scule de lucru, echipamente sau alte dispozitive electrice direct de la van, ceea ce este de folos atât celor care folosesc autovehiculul în scop profesional, cât și celor care îl folosesc drept vehicul de familie pentru a petrece timpul în aer liber.

Interior futurist și spațios
La interior, PV5 impresionează cu un design futurist și foarte spațios pentru un autovehicul asiatic. Bordul include un afișaj mare neobișnuit în alte LCV-uri, inclusiv un instrumentar de bord de 7 inchi și un ecran de navigație de 12,9 inchi, precum și tehnologia Digital Key 2.0 (NFC+BLE+UWB) pentru acces îmbunătățit la vehicul.
Sistemul IVI (In-Vehicle Infotainment) bazat pe sistemul Android Automotive OS și piața de aplicații permit utilizarea de aplicații specifice fiecărui domeniu de utilizare, iar actualizările OTA (Over-the-Air) pentru electronica de putere, sistemele de gestionare a bateriei și alte controlere oferă o experiență de utilizare a unui vehicul cu cele mai recente specificații pentru întregul său ciclu de viață.
Vânzările modelelor PV5 vor începe în Coreea și Europa în a doua jumătate a acestui an, urmate de lansări pe alte piețe în 2026. Versiunile carosate sunt programate să înceapă producția secvențial între 2025 și 2026. Precomenzile sunt așteptate să înceapă în prima jumătate a acestui an pentru piețele din Coreea și Europa.
În România PV5 este comercializat prin rețeaua grupului de firme Mit Motors.