
În America de Nord s-au făcut în ianuarie 2025 cele mai multe achiziții din logistică (în funcție de locația țintă), 19, adică 59% din toate achizițiile din lume, din care 15 în SUA, iar Europa a reprezentat 31%, cu 10 achiziții, așa cum rezultă dintr-un raport realizat de Ti & Logisyn Advisors.
În ceea ce privește serviciile vizate de aceste achiziții, software-ul și transportul au fost cele mai populare, cu 50% din total.
După doi ani de „normalitate“ post-pandemie, piața de fuziuni și achiziții (M&A) a ajuns la predictibilitatea necesară pentru a evalua tranzacțiile în mod corespunzător, consideră autorii raportului, dar 2025 a început cu incertitudine, care poate fi cauzată de fluctuația tarifelor și dobânzilor bancare, de impactul AI asupra operațiunilor și a performanței financiare sau de alte aspecte ce scad predictibilitatea. Deci nu se poate estima ce mișcări vor fi în perioada următoare pe piața M&A.
În ultimii ani a existat un dezechilibru între cerere și ofertă, cu mai mulți cumpărători care urmăresc oferte decât vânzători. Iar acum există analiști care cred că incertitudinea și costul investiției în AI pentru a ține pasul cu concurenții îi vor determina pe potențialii vânzători să testeze piața, dar și analiști care cred că AI le va permite furnizorilor mai mici să egalizeze condițiile de joc în raport cu concurenții mai mari, deci să rămână în joc și să nu vândă. Este posibil chiar să vedem o combinație dintre cele două, ceea ce ar face ca în 2025 piața de M&A să fie mai activă. Logisyn deja vede asta și tendința va fi încurajată și mai mult de orice scădere a ratelor dobânzilor, făcând tranzacțiile mai ușor de finanțat și la un cost mai mic și reducând riscul tranzacțiilor.