Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MAN obține rezultate solide în ciuda provocărilor considerabile

MAN Truck & Bus a obținut un rezultat solid în anul fiscal 2024 – în special în contextul unei piețe a camioanelor în declin accentuat în Europa. Vânzările unitare și veniturile din vânzări au scăzut în consecință – dar rentabilitatea operațională ajustată a vânzărilor a rămas stabilă la 7,2%.

Alexander Vlaskamp, CEO MAN, a declarat: „Rezultatul bun este răsplata muncii asidue depuse într-un mediu economic dificil. La aceasta au contribuit în special afacerile cu furgonete și servicii, precum și dezvoltarea pieței internaționale în segmentul camioanelor. De asemenea, au contribuit afacerile externe cu motoare și creșterea comenzilor din sectorul de apărare. Comenzile primite în segmentul camioanelor s-au îmbunătățit ușor, dar constant în ultimele luni ale anului 2024 și la începutul anului 2025. Chiar dacă nu putem vorbi încă de o redresare clară, în special în Germania, presupunem în prezent o nouă creștere ușoară a cererii în cursul anului.”

MAN Truck & Bus a obținut un randament operațional ajustat asupra vânzărilor de 7,3% în anul financiar 2023. 

În 2024, vânzările totale MAN în domeniul vehiculelor noi au scăzut cu 17% față de anul precedent, la aproximativ 96.000 de unități – în special din cauza unei scăderi puternice a vânzărilor de camioane, de 24%. Au fost livrate clienților cu 17% mai puține autobuze decât în anul precedent. Au existat întârzieri ale livrărilor în acest segment de activitate din cauza noilor cerințe pentru arhitectura software. Furgoneta, pe de altă parte, a înregistrat din nou vânzări record. Au fost livrate aproximativ 27.670 de TGE, o creștere de 4% față de anul precedent.

Cu 7% la 13,7 miliarde de euro, scăderea veniturilor totale din vânzări în perioada de raportare a fost semnificativ mai mică decât cea a vânzărilor unitare. Acest lucru s-a datorat în special unui mix de produse și prețuri mai avantajos. La 985 de milioane de euro, rezultatul operațional ajustat a fost cu 90 de milioane de euro mai mic decât în anul precedent. 

Concentrarea continuă pe eficiența costurilor în 2025

„Baza pentru menținerea randamentului operațional ajustat al vânzărilor la același nivel ca anul trecut a fost activitatea noastră consecventă și de succes de reducere a costurilor fixe. În plus, ne-am îmbunătățit în continuare gestionarea numerarului de-a lungul întregului lanț valoric. Inițiativa introdusă în 2023 de a implementa o cultură a numerarului, de a îmbunătăți gestionarea numerarului și de a asigura o conversie puternică și durabilă a numerarului a avut o contribuție semnificativă la acest lucru”, spune Inka Koljonen. Ea adaugă: „Vom continua să lucrăm intensiv pe subiectele gestionării numerarului și eficienței costurilor în 2025.”

Fabricile MAN pregătite pentru electromobilitate

Realinierea producției, logisticii și dezvoltării merge din ce în ce mai bine: producția de serie a eTruck va începe la amplasamentul din München în 2025, uzina din Nürnberg va sărbători în câteva săptămâni începerea producției de serie a bateriilor, iar centrul logistic global din Salzgitter își va pune în funcțiune în primăvară extinderea pentru piese de schimb pentru e-mobilitate, printre altele. În Ankara, centrul de dezvoltare a produselor pentru autobuze a fost deschis și este acum complet lansat în era electrică și digitală. 

Și mai multă viteză cu electromobilitatea

Iar MAN accelerează și mai mult ritmul e-mobilității. Primele eTruck-uri ale companiei rulează deja prin Germania și Europa. Inițial, lansarea va necesita mai multă finanțare – chiar dacă costurile ciclului de viață al e-truck-urilor comerciale sunt mai mici decât cele ale camioanelor diesel. Pentru a oferi clienților cel mai bun sprijin posibil, MAN Financial Services lucrează din greu la lansare sub umbrela TRATON Financial Services. Lansarea a început deja în Germania, Marea Britanie, Irlanda, Austria, Polonia, Spania, Coreea de Sud, Suedia și Africa de Sud.

În plus, noul tarif de încărcare MAN Charge&Go face ca încărcarea și plata să fie ușoare și convenabile pentru clienții cu mobilitate electrică MAN. De asemenea, infrastructura de încărcare pentru camioane și autobuze electrice se dezvoltă rapid: 1.000 de puncte de încărcare de la o gamă largă de furnizori vor fi disponibile în Europa până la sfârșitul anului 2025. Numai în cooperare cu E.ON, sunt create aproximativ 400 de puncte publice de încărcare în 170 de locații MAN din Europa – dintre care 80 vor fi disponibile până la sfârșitul anului 2025. Primele dintre acestea sunt deja în funcțiune, inclusiv în Berlin și München. În plus, joint-venture-ul Milence, în care este implicat TRATON GROUP, își propune să construiască cea mai mare rețea de încărcare din Europa pentru e-truck-uri, cu un total de 1.700 de puncte de încărcare până în 2027. Primele 13 parcuri de încărcare sunt deja în funcțiune și alte zece sunt în construcție.

Articole similare

Ad