Cu aproape un an înainte de a face primul facelift la camionul greu pentru distanțe lungi al Ford F-Max, Ford Trucks a arătat la IAA Transportatorion de la Hanovra o ediție specială modificată de Dietrich Trucks. Cabina F-Max a fost extinsă în partea din spate a postului de conducere, după modelele „Extended” ale Volvo Trucks, MAN Trucks sau Scania. Mai mult decât atât, Dietrich, carosierul care a transformat interiorul F-Max, a adus tot strictul necesar unei locuințe mobile: banchetă de zi și banchetă de noapte, TV, cuptor cu microunde, cafetieră, frigider, multiple spații de depozitate și chiar… chiuvetă.
Ford Trucks a lansat anul trecut, odată cu revoluționara Serie F-Line – care înlocuiește vechea generație de autoșasiuri, dar aduce în plus și alte modele – echipări suplimentare pentru F-Max și chiar o ediție specială, SELECT. Cele 400 de unități produse din Seria Select au echipări de top în ceea ce privește confortul și siguranța la bord, precum și servicii conectate avansate care permit diagnosticarea la distanță și creșterea perioadei de disponibilitate, odată cu reducerea costurilor de întreținere și reparații.
Ford Trucks a oferit mai multe posibilități de personalizare a autovehiculelor, ceea ce înseamnă nu numai configurarea cu diferite echipamente a cabinei și trenului de rulare, ci și folosirea unei grile modificate și vopsirea cabinei în culori speciale, care, eventual, le replică pe cele din logourile firmelor.
De asemenea, caroseria poate fi vopsită separat în partea superioară și cea inferioară, se pot aplica stickere personalizate sau poate fi acoperit întreg vehiculul. Roțile, treptele de acces și mânerele de la uși pot fi montate opțional în culoare neagră, la fel și farurile LED. Ford Trucks a primit în 2024 60 de comenzi pentru personalizarea camioanelor F-Max.





O politică similară are și IVECO pentru noua gamă S-Way, cei doi producători anunțând că noua generație de cabine aerodinamice va fi dezvoltată împreună, cu o investiție comună de 343 de milioane de euro. Ford Trucks și IVECO sunt singurii producători europeni de camioane care au rămas în afara oricăror alianțe cu alți producători mondiali de vehicule grele, fiind expuși pe cont propriu la toate costurile masive de dezvoltare pentru decarbonizare și pentru generații noi de cabine care să respecte noile reglementări europene privind aerodinamica.
Cu un profil asemănător – sunt foarte experimentați în producția de vehicule comerciale ușoare (Ford Otosan produce toate modelele de utilitare Ford – Courier, Custom, Connect, Transit – iar IVECO se bucură de un mare succes cu modelul Daily, singura furgonetă construită pe șasiu) – își produc propriile motoare (Ford Trucks a început, de câțiva ani, și producția unei cutii de viteze proprii) – cei doi producători europeni și-au dat mâna pentru a face față mai ușor tuturor condițiilor din ce în ce mai restrictive de producție și comercializare.
Oferta de personalizare a camioanelor F-Max a fost promovată și de camionul transformat de Dietrich și expus la standul Ford Trucks de la IAA Hanovra, care a pus în valoare spațiul interior oferit de F-Max și echipările standard și opționale, la care s-au adăugat tot felul de echipări de excepție menite să ridice confortul șoferului la bord cel puțin la nivelul unei autorulote de lux.

Dietrich a mutat una dintre banchete paralel cu scaunul șoferului, în dreptul geamului lateral, înlocuind, practic, scaunul pasagerului. Această banchetă pentru repausul pe timpul zilei are sub salteaua din două bucăți mai multe dulapuri pentru stocarea diferitelor bagaje ale șoferului, ultimul sertar, de lângă peretele din spate al cabinei, conținând o cafetieră. Sub prima saltea, aproape de panoul de bord, este poziționat un frigider suficient de mare pentru a asigura cele necesare unui șofer pe perioada repausului zilnic sau săptămânal.
Bancheta de dormit a fost păstrată în aceeași poziție ca la camionul standard, fiind rabatată pentru a face mai mult loc de mișcare în cabină. În dulăpiorul de pe peretele lateral, din prelungirea stâlpului de susținere a cabinei din spatele locului șoferului, dintr‑un sertar iese la iveală o chiuvetă micuță, dar foarte utilă pentru spălat pe dinți, pe mâini sau a spăla un fruct la nevoie. Iar deasupra acestui dulap este montat un cuptor cu microunde.
Cabina transformată a F-Max a arătat cam ce modificări ar putea apărea la generația următoare de cabină: nu atât prin montarea unei chiuvete sau a unui „divan” pentru odihna pe timpul zilei, ci prin crearea unui spațiu sporit pentru creșterea calității vieții la bord.












