Pentru 2025 au fost admiși pe lista finală CEMT 565 de operatori de transport, cu 18 mai mult decât anul trecut. Dintre cei calificați, 86 nu au primit nicio autorizație la alocarea inițială, derulată în decembrie anul trecut, nici pentru Euro 5 și nici pentru Euro 6 (față de 98, la alocarea precedentă). Județele fruntașe în privința numărului de companii admise la alocare sunt București + Ilfov, Argeș, Iași, Vaslui și Suceava. EU Trucking Service, din București, Com Divers Auto RO și A&C International Road Cargo, ambele din Argeș, sunt operatorii cu cele mai multe autorizații CEMT 2025 primite.
Pentru 2025 au fost alocate în total 2.314 autorizații CEMT, cu 100 mai mult decât în 2024. Acest lucru a fost posibil în condițiile creșterii în continuare a flotei de camioane Euro 6 admise la alocare și pentru care coeficientul de multiplicare este mai mare decât în cazul Euro 5. Au fost, așadar, doar 545 de autorizații atribuite camioanelor Euro 5 (-137) și nu mai puțin de 1.769 pentru Euro 6 (+236). Potrivit oficialilor Ministerului Transporturilor, anul acesta, 355 de autorizații de la categoria Euro 5 au fost transferate la Euro 6, în vederea alocării echitabile în cadrul fiecărei clase (alocarea inițială dezavantaja în mod substanțial categoria Euro 6).
Ca de obicei, cele mai mari bătăi de cap au dat autorizațiile nerestricționate pentru statele care impun limitări, respectiv Austria, Grecia, Italia, Rusia și Ungaria. Astfel, în cazul „liberelor” de Austria, cele 96 de autorizații disponibile în total au fost acordate, la fel ca și în 2024, doar pentru camioane Euro 6. Alocarea „liberelor” de Grecia s-a făcut cumulat pe categoriile Euro 5 și Euro 6, fiind alocat suplimentar – pentru îndeplinirea condiției de rest 0, un CEMT „liber” pe Grecia, care se va recupera din autorizațiile nesolicitate/neutilizate.
În cazul „liberelor” de Italia s-au transferat 63 de autorizații nedistribuite de la categoria Euro 5 la Euro 6, acestea devenind 84 de „libere”, grație coeficientului mai mare de multiplicare. La fel, în cazul autorizațiilor nerestricționate de Rusia s-au transferat șapte CEMT-uri de la Euro 5 la Euro 6 (pentru îndeplinirea condiției de rest 0) și s-au alocat trei „libere” la categoria superioară, ele urmând să fie recuperate din autorizațiile nesolicitate/neutilizate în decursul acestui an.
La alocarea „liberelor” de Ungaria s-au alocat 248 de autorizații nesolicitate pentru Euro 5 la Euro 6, iar în urma alocării matematice au rămas nedistribuite 102 „libere” pentru Euro 6, care vor fi alocate suplimentărilor din timpul anului.
Personalizarea autorizațiilor CEMT a fost făcută până pe 20 ianuarie 2025.
EU Trucking Service, lider la CEMT pentru al treilea an la rând
EU Trucking Service, din București, a rămas și anul acesta pe primul loc în topul operatorilor cu cele mai multe autorizații alocate, cu 69 de camioane Euro 6 eligibile înscrise la CEMT. Poziția a doua este ocupată acum de Com Divers Auto RO, din Argeș, cu 65 de autorizații, iar locul al treilea revine A&C International Road Cargo, tot din Argeș, cu 50 de CEMT-uri. Acesta din urmă este nou intrat în topul companiilor cu peste 15 autorizații alocate în acest an, alături de alți 12 operatori.
32 de companii au primit 15 CEMT-uri sau mai mult (Euro 5, Euro 6 sau cumulat), cu trei mai multe decât în 2023. Au fost însă și nume sonore care au ieșit din topul 15+ autorizații, primind acum mult mai puține CEMT-uri decât în urmă cu un an. Cele mai multe companii de transport care s-au regăsit pe lista finală CEMT 2025 au fost din București + Ilfov: 105 firme, reprezentând 18,58% din total. Alături de acestea s-au calificat 87 de companii din Argeș (15,4%) și 85 din Iași (15%). Alte județe fruntașe în ceea ce privește numărul de operatori înscriși la CEMT sunt Vaslui, cu 39 de firme, Suceava (22), Sibiu (19), Bihor și Mureș, cu câte 17, Vâlcea (16) și Dâmbovița (13).
Companiile cu cele mai multe CEMT-uri alocate pentru 2025 (15+) sunt:
• EU Trucking Service (B) – 69 de CEMT-uri pentru Euro 6, din care câte 5 „libere” pe Austria și Italia și 58 „libere” pe Ungaria;
• Com Divers Auto RO (AG) – 65 de autorizații pentru Euro 6, din care 10 nerestricționate pe Ungaria;
• A&C International Road Cargo (AG) – 50 de CEMT-uri pentru Euro 6, dintre care 8 „libere” pe Austria, 1 pe Grecia, 19 pe Italia și 15 pe Ungaria;
• Est Europa Expediții (TM) – 50 de CEMT-uri pentru Euro 6, toate „libere” pe Ungaria și 22 pe Italia;
• Terravia (TM) – 45 de autorizații pentru Euro 6, fără restricții pe Ungaria și câte una nerestricționată pe Austria și Grecia;
• H. Essers (BH) – 40 de autorizații CEMT pentru Euro 6, toate „libere” pe Ungaria, una pe Austria, 6 pe Grecia și 3 pe Italia;
• Internațional Lazăr Company (AG) – 22 de CEMT-uri pentru Euro 5, din care unul fără restricții pe Italia, plus alte 17 CEMT-uri pentru Euro 6, cu unul fără restricții pe Ungaria;
• Rom-Vega Trading (AG) – 35 de autorizații pentru Euro 6, din care o „liberă” pe Austria, 6 pe Italia și 10 pe Ungaria;
• Com Divers Logistic (AG) – 31 CEMT-uri pentru Euro 6, din care o „liberă” pe Italia;
• Dianthus Company (AG) – 27 de autorizații pentru Euro 5, dintre care 2 nerestricționate pe Italia și 5 pe Ungaria;
• Geniad Interexpres (AG) – 26 de CEMT-uri pentru Euro 6, toate „libere“ pe Ungaria și 5 pe Italia;
• Aldestar Top Transport (AG) – 19 CEMT-uri pentru Euro 5 plus 11 pentru Euro 6;
• Ares Internațional Transport (B) – 8 autorizații pentru Euro 5, din care o „liberă“ pe Grecia și câte 4 pe Italia și Ungaria, plus 17 autorizații pentru Euro 6, din care 2 „libere“ pe Austria și câte 5 pe Italia și Ungaria;
• Jan de Lely (BH) – 25 de CEMT-uri pentru Euro 6, din care câte 5 „libere” pe Italia și Ungaria;
• Deltransgrup & RO (IS) – 8 CEMT-uri pentru Euro 5, din care 1 fără restricții pe Grecia, 4 pe Italia, 3 pe Rusia și 5 pe Ungaria, plus alte 15 autorizații pentru Euro 6, din care 5 fără restricții pe Ungaria și câte 4 pe Rusia și Italia;
• Duvenbeck Logistik (BV) – 20 de autorizații pentru Euro 6, dintre care 3 fără restricții pe Austria și 10 pe Italia;
• Ravitex (BH) – 20 de autorizații pentru Euro 6, din care 8 fără restricții pe Ungaria;
• Siv-Group Trans (IS) – 12 CEMT-uri pentru Euro 5, din care unul „liber” pe Grecia, 3 pe Italia și 5 pe Rusia, plus 8 CEMT-uri pentru Euro 6, din care 3 „libere” pe Italia și două pe Rusia;
• Wheels Spedition (AG) – 20 de CEMT-uri pentru Euro 6;
• Adrian Trans (VS) – 12 autorizații pentru Euro 6, dintre care 1 nerestricționată pe Austria și câte 6 nerestricționate pe Italia și Rusia, plus 5 autorizații pentru Euro 5, dintre care o „liberă” pe Grecia, 3 pe Italia și 2 pe Rusia;
• MDE Trans (IS) – 9 CEMT-uri pentru Euro 5, din care 4 „libere“ pe Rusia și câte una pe Grecia și Italia, plus 8 CEMT-uri pentru Euro 6, din care 2 „libere“ pe Rusia și una pe Italia;
• Buvaconi Trans (B) – 11 autorizații pentru Euro 6, din care câte două nerestricționate pe Italia și Rusia și 6 pe Ungaria, plus alte 6 autorizații pentru Euro 5, dintre care 3 nerestricționate pe Rusia, 4 pe Ungaria și câte una pe Grecia și Italia;
• Tur Transit Internațional Transport (B) – 17 CEMT-uri pentru Euro 6, din care 7 „libere“ pe Italia, 9 pe Ungaria și câte una pe Austria și Grecia;
• Rontransmar (BN) – 16 autorizații pentru Euro 6, din care câte una nerestricționată pe Grecia și Italia, câte 2 pe Austria și Rusia și 5 pe Ungaria, plus o autorizație pentru Euro 5, „liberă” pe Italia și Ungaria;
• Bipmobile (TM) – 16 CEMT-uri pentru Euro 6, toate „libere“ pe Ungaria și 4 pe Austria;
• Autotransport Nec Impex (IS) – 15 CEMT-uri pentru Euro 6, din care două nerestricționate pe Austria, 4 pe Italia și 5 pe Ungaria;
• Euro Fleet Transport (CJ) – 16 CEMT-uri pentru Euro 6, din care 10 „libere” pe Ungaria;
• Zafer Transport (B) – 11 CEMT-uri pentru Euro 6, din care 3 fără restricții pe Ungaria și unul pe Austria, plus 5 CEMT-uri pentru Euro 5, din care 2 fără restricții pe Ungaria și unul pe Grecia;
• Bodi Special Logistic (AG) – 12 autorizații pentru Euro 6, dintre care câte una nerestricționată pe Austria și Italia și 2 „libere” pe Ungaria, plus 3 CEMT-uri pentru Euro 5;
• Kalomin Impex (PH) – 15 autorizații pentru Euro 6, toate „libere” pe Ungaria și 2 pe Austria;
• MS Special Projects & Transports (MS) – 15 CEMT-uri pentru Euro 6, dintre care câte două nerestricționate pe Austria, Italia și Ungaria și una pe Grecia;
• Sorcani (SB) – 15 autorizații pentru Euro 6, din care 5 „libere” pe Italia și 6 pe Ungaria.












