Ford Otosan și Mars Logistics au lansat o nouă rută de transport intermodal care să îmbunătățească eficiența, rentabilitatea și sustenabilitatea operațiunilor logistice între fabrica din Craiova și Turcia. Astfel, componentele vor fi transportate feroviar din Turcia în România, iar vehiculele fabricate la noi vor ajunge tot feroviar în Turcia, emisiile fiind reduse cu 63% comparativ cu transportul rutier.
Ford Otosan, singurul producător auto din Turcia care operează pe două continente, începe un proiect inovator împreună cu Mars Logistics pentru a reduce costurile logistice în contextul introducerii în producție a unor noi modele. În cadrul acestei inițiative a fost înființată o linie feroviară intermodală, care efectuează patru curse săptămânale între fabrica din Craiova, prima investiție Ford Otosan în Europa, și Istanbul Halkalı. Obiectivul este acela de a facilita transportul vehiculelor între cele două puncte.
Güven Özyurt, director general Ford Otosan, a subliniat importanța proiectului în ceea ce privește sustenabilitatea și eficiența operațională, arătând că „prin noul model logistic pe care l-am stabilit între România și Turcia transportăm componentele necesare pentru activitatea de la fabrica din Craiova, unde în prezent se produc modelele Puma, Tourneo Courier și Transit Courier. Prin valorificarea avantajelor costurilor transportului feroviar față de cel rutier și maritim ne îmbunătățim competitivitatea și aducem o contribuție semnificativă la obiectivele noastre de sustenabilitate.”
Iar Garip Sahillioğlu, membru al consiliului de administrație responsabil pentru transportul rutier și feroviar în cadrul Mars Logistics, a declarat că „suntem mândri să punem în practică proiectele pentru care am desfășurat studii de fezabilitate timp îndelungat. Prin această nouă rută feroviară intermodală colectăm componente de la furnizorii Ford Otosan din Turcia pentru vehiculele produse la Craiova și apoi le transportăm cu vagoanele noastre către Terminalul Feroviar Mars Halkalı, operat de noi. De acolo, livrările ajung la terminalul din cadrul fabricii Ford Otosan Craiova, gestionat tot de noi.”

12.000 de vehicule/an spre Turcia
Noua linie feroviară intermodală va efectua patru curse săptămânale către Istanbul Halkalı, permițând transportul a aproximativ 12.000 de vehicule/an, dar va asigura și livrarea eficientă a componentelor din Turcia în România.
De la preluarea fabricii din Craiova, în 2022, Ford Otosan și-a întărit rețeaua de producție europeană, contribuind la consolidarea relațiilor comerciale dintre Turcia și România. Odată cu extinderea gamei de modele la fabrica din Craiova, exporturile de componente din Turcia către România au crescut semnificativ, aducând beneficii atât pentru Ford Otosan, cât și pentru furnizorii săi.
Compania produce la noi în țară versiunile cu motoare pe combustie ale modelelor Ford Transit Courier, Tourneo Courier și Puma, alături de motorul 1.0 EcoBoost, recunoscut pe plan mondial. Iar la finalul lui 2024 a demarat producția versiunilor electrice E-Transit Courier, E-Tourneo Courier și Puma Gen-E, pentru care livrările către clienți se fac de la începutul acestui an.Uzina din Craiova operează în trei schimburi atât în producția de vehicule, cât și în producția de motoare, și are peste 6.600 de angajați.











